15Jun

„Batalia cu anii” – 6 pasi pentru un organism tanar pe masura ce trec anii

Postat la 04:19:56 de ioana in:

organism tanarOamenii depun eforturi pe parcursul vietii pentru a obtine ceea ce isi doresc: un loc de munca bun, o familie iubitoare, o casa frumoasa, insa uneori trec cu vederea un lucru esential si anume calitatea vietii pe care o traiesc. Pe masura ce trec anii, organismul uman imbatraneste. Procesul imbatranirii este din pacate ireversibil! Imbatranirea oamenilor este de doua tipuri – biologica si cronologica. Potrivit expertilor, imbatranirea cronologica tine de anii pe care i-ai trait, in timp ce imbatranirea biologica arata cat de mult se schimba corpul tau comparativ cu felul in care era acum cativa ani, sau raportat la ceilalti oameni de aceeasi varsta cu tine. Se intampla adesea sa vezi o persoana care are 30 de ani dar arata de 40 de ani sau invers, o persoana care are 50 de ani, dar arata de 40 de ani. Diferenta dintre aceste doua scenarii este stilul de viata. Asta inseamna ca, in functie de modul in care iti traiesti viata si de cum iti alegi dieta si cat de mult ai grija de corpul tau, poti arata mai tanar decat esti. Din moment ce procesul biologic este cel care conteaza cel mai mult in imbatranire, poti acum sa ai mai mult control asupra sanatatii tale si iti poti prelungi sau incetini maturitatea biologica.

Deci, ce poti face pentru a-ti mentine un organism puternic si viguros?

Somn

De cate ori nu ai auzit spunandu-se ca orice om ar trebui sa doarma cel putin 8 ore pe noapte? Ei bine, specialistii sustin ca  8 ore de somn pe noapte sunt necesare pentru refacerea creierului si pentru refacerea celulelor intregului organism. De fapt, in timpul somnului, creierul autoreface zonele raspunzatoare de luarea deciziilor si zonele de memorie. Vrei sa fii in forma maxima la locul de munca  in fiecare dimineata? Odihneste-te!

Dieta

Da, da, da. Serios, acest lucru este important. :) Tot ce trebuie sa faci este sa mentii o dieta bogata in cereale integrale, grasimi nesaturate, proteine de calitate, fructe si legume, care te vor ajuta sa iti pastrezi pentru cat mai mult timp forta si un organism viguros. Un stil de viata sanatos iti va asigura o batranete energica, in care te vei putea bucura de lucrurile pe care nu ai avut timp sa le faci in tinerete.

Exercitiul fizic

Din nou, acest lucru ar trebui sa fie evident. Activitatea fizica practicata in mod regulat intareste muschiul inimii, imbunatateste circulatia sangelui, creste colesterolul “bun” (HDL), scade tensiunea arteriala si colesterolul “rau” (LDL), contribuind la functionarea cat mai eficienta a cordului. Astfel scade riscul de dezvoltare a atacurilor cerebrale, a bolilor de inima, a hipertensiunii arteriale. Unul dintre cele mai importante efecte benefice ale exercitiului fizic regulat este cresterea increderii in sine. Miscarea determina eliberarea unor substante, numite endorfine, care induc buna dispozitie. Starea de bine care urmeaza dupa activitatea fizica este frecvent descrisa ca energizanta si “euforizanta”. Practicarea activitatii fizice ajuta si in lupta cu stresul, depresiile si anxietatea.

Nu fuma!

“De ce ar trebui sa fumezi?” este intrebarea corecta, nu „de ce nu ar trebui sa fumezi?”. Nicotina este una dintre cele mai adictive si mai toxice substante de pe pamant. Una din trei persoane care experimenteaza o data fumatul sau mestecatul de tutun devine dependenta. Nicotina, ca orice alta substanta adictiva, este greu de eliminat. Indiferent daca se foloseste un plasture cu nicotina, dezvatul treptat sau pur si simplu oprirea din fumat, pentru a reusi este necesara o pregatire fizica, mentala si emotionala. Fumatul poate favoriza cresterea riscului de cancer pulmonar, sau de afectiuni cardiace, emfizem sau accident vascular cerebral.

Consum moderat de alcool

In afara de riscurile asociate cu conducerea sub influenta alcoolului, prea mult alcool poate reduce cantitatea de calciu din oase, creste riscul de cancer la ficat si poate afecta absorbtia substantelor nutritive. Alcoolul ataca creierul in doar 6 minute, dupa cum arata un studiu al cercetatorilor germani. Specialistii mentioneaza ca acest efect apare doar in cazul persoanelor care fac abuz de alcool. Baut cu moderatie, acesta poate fi benefic pentru organism.

Controlul stresului

Stresul este un alt factor primar care poate afecta procesul de imbatranire. Cunoscuta drept cea mai complexa teorie asupra imbatranirii, stresul, aparent, afecteaza cresterea si imbatranirea glandelor din interiorul corpului nostru, in special a hipotalamusului. Hipotalamusul este considerat “Seful Glandelor” deoarece controleaza procesul eliberarilor hormonale a tuturor celorlalte glande din organism. Atunci cand simtim prea mult stres, aceasta glanda va deveni mai putin eficienta si exacta, ducand la un dezechilibru al nivelului hormonal in corp.

Daca vei incerca sa tii cont de toate aceste sfaturi, vei putea ramane tanar pana la adanci batraneti! :)

Nu uita sa dai LIKE si pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu noutati, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!

Asteptam parerile tale pe site-ul Valea Mare!

Sursa: organicsoul.com


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>