01Oct

10 alimente sanatoase pe care copiii le prefera

Postat la 15:08:33 de georgiana in:

alimente-sanatoase-pentru-copiiCredeai ca perioada de alaptare este cea mai grea parte din proaspata cariera de mamica? Abia atunci cand trebuie sa prepari mancare speciala (care este refuzata de cele mai multe ori) si sanatoasa, care sa-l ajute sa paseasca in viata plin de vitalitate, abia atunci incepe cu adevarat partea dificila. Academia de Pediatrie din SUA a facut o lista cu alimentele pe care copiii le iubesc (sau cel putin le agreeaza). Iata care sunt acestea:

Cele mai bune 10 alimente pentru copii

  • Dovlecel: bogat in vitaminele A & C.
  • Linte: bogata in fibre, proteine si alti nutrienti.
  • Legume verzi: bogate in fier si acid folic. Cel mai bun este spanacul.
  • Broccoli: contine fibre, acid folic si antioxidanti.
  • Afine: foarte bune pentru vederea copiilor si pentru dezvoltarea creierului.
  • Avocado: sursa excelenta de grasimi nesaturate.
  • Carne: sursa buna de zic si fier.
  • Prune uscate: contin multe fibre, care indeparteaza costipatia.
  • Soia: bogata in proteine si fibre.
  • Madarine: au un continut mare de vitamina C si antioxidanti.

De asemenea, unele alimente nu trebuie introduse in alimentatia copilulul inca de la varste fragede. Acestea sunt:

  • Seminte si nuci
  • Alimente cu continut scazut de grasimi
  • Alimente prea bogate in fibre
  • Oua moi sau nefierte
  • Mancaruri sarate
  • Bauturi reci
  • Cafea, ceai si lapte cu diferite arome
  • Alimente destinate adultilor: sosuri si produse fermentate
  • Zahar
  • Ficat, daca ii dai copilului tau vitamina A.

Cum trebuie sa programezi mancarea copilului tau, in functie de etapele vietii

4-6 luni

Cereale organice: orez, fulgi de ovaz, orz.

Legume organice: piure de morcov, porumb pisat, piure din dovleac, piure din legume verzi, piure din pastai, piure din cartofi dulci.

Fructe organice: piure de caise, piure de mere, banane pisate, piure de piersici, piure de pere, piure de prune.

6-9 luni

Cereale: paste sau orez, in combinatie cu alte legume.

Legume: combina doua tipuri de legume, ca de exemplu spanac si cartofi.

Carne, in combinatie cu alte legume, cum sunt pastaile.

Fructe cu iaurt sau cereale.

Branza cu cereale sau legume.

1-2 ani – cele mai bune legume si fructe

Citreice si fruce de padure: surse bune de vitamina C.

Ridichii: contin fibre si vitamine.

Legme viu colorate: rosii, ardei, morcovi, cartofi, castraveti, etc.

Ierburi: patrunjel, marar, leustean, etc. (surse bune de fier si vitamina C).

De asemenea, acum poti introduce in alimentatia lui mai multe mancaruri care sa contina: carne de pui, carne rosie, peste gras (somon) sau peste alb, branza si cascaval, etc.

Si pentru ca alimentatia nu este sufiecienta pentru ca micutul tau sa se dezvolte sanatos si sa fie un copil energic, introdu in programul sau zilnic activitati sportive, cum este ciclismul, baschetul, skating-ul, fotbalul, inotul, tenisul, jogging-ul, alergatul, etc. Este important sa-ti dai seama care este sportul lui preferat inainte de a-l inscrie intr-un program anume.

Extra: cateva lucruri uimitoare despre copii

  • Copiii au mai multe oase decat adultii
  • Majoritatea copiilor se nasc cu ochii albastri
  • Copiii isi dubleaza greutatea in 5 luni
  • Nou nascutii recunosc vocea mamei la nastere
  • Pana la 7 luni, un copil poate respira si inghiti in acelasi timp

Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>