24Mar

5 alimente care iti dau mai multa energie decat bauturile energizante

Postat la 09:33:02 de georgiana in:

Cate ori dormi pe noapte? Cinsi, sase? Daca dormi opt, inseamna ca te numeri printre norocosi. Studiile recente au ajuns la concluzia ca omul modern nu mai doarme si nici nu se mai odihneste suficient, iar acest lucru ii afecteaza sanatatea. Cu ce inlocuieste el insa lipsa de energie? Cu bauturile energizante sau cu cofeina. Cafeaua este sanatoasa cand este consumata cu moderatie, dar in catitati mari provoaca palpitatii si agitatie, iar despre bauturile energizante nu cred ca a spus nimeni vreodata lucruri bune. Stiai insa ca poti obtine energia necesara din alimente sanatoase?

energie

Ai nevoie de energie? Consuma aceste alimente:

Oua

Galbenusul de ou este, in mod natural, bogat in vitamina B, aceasta fiind responsabila cu transformarea mancarurilor in energie. In plus, contin si vitamina D, foarte buna pentru mentinerea oaselor puternice. Cantitatea mare de proteine din oua fac din ele ingredientul perfect pentru mentinerea satietatii o lunga perioada de timp si sunt ideale dupa antrenament sau dupa efectuarea unor activitati mai solicitante.

Sfat: pentru si mai multa energie, alege sa pregatesti o omleta care sa contina si legume, in special la micul dejun.

Cereale integrale

Cerealele sunt bogate in fibre si elibereaza glucoza treptat in organism, pentru ca tu sa ai energie pe parcursul intregii zile. Bauturile energizante sau alte alimente bogate in zaharuri cresc energia brusc, iar efectul este de scurta durata, ca sa nu mai mentionam faptul ca unul dintre efecte este o tristete inexplicabila, datorata scaderii nivelului de insulina. Asa ca vrei mai mult, si mai mult, si mai mult…

Sfat: un bol de cereale integrale contine aproape toate vitaminele si mineralele de care ai nevoie. Citeste ingredientele inainte de a alege un produs si asigura-te ca acesta are cel putin 5 g de fibre per portie. Consuma-le cu lapte cu continut scazut de grasimi sau cu iaurt grecesc.

Mix de alune, seminte, fructe uscate

Nucile si semintele, in amestec cu fructele uscate, reprezinta combinatia ideala de grasimi sanatoase, fibre si proteine. Acestea contin fibre, despre beneficiile carora am discutat mai sus, dar si proteine, acestea incetinind efectele metabolice ale carbohidratilor si reparand fibrele musculare dupa antrenament. Carbohidratii iti ofera energie de scurta durata, de aceea sunt recomandati inainte de efort. Dupa insa, este bine sa optezi pentru o gustare proteica.

Sfat: fa-ti propriul amestec de seminte, nuci si fructe uscate, evitand astfel adaosurile mix-urilor cumparate de-a gata, in special cantitatea mare de zahar pe o contin fructele.

Seminte de dovleac

O mana de seminte de dovleac te pot ajuta sa ai energie pentru aproape o ora de antrenament. Suprinzator, nu-i asa? Acestea sunt bogate in proteine, grasimi sanatoase si fibre, deci iti tin de foame o perioada destul de lunga de timp. In plus, mai contin si magneziu, fosfor si zinc.

Sfat: si uleiul de seminte de dovleac poate fi folosit cu succes, acesta putand fi adaugat peste salate.

Fructe Goji

Fructele Goji sunt folosite de mii de ani in medicina chineza. Acestea ajuta la cresterea energiei si la eliberarea de hormoni, astfel incat tu sa poti reactiona mult  mai bine la stres, sa poti memora mai usor lucruri si sa ai o energie pozitiva in timpul zilei. Goji creste nivelul de circulatie al sangelui, iar celulele sunt mai bine oxigenate. Asadar, vei simti energie in tot corpul.

Sfat: Alege Goji in forma lichida pentru ca sunt mai repede asimilate. Lasa-le in apa cateva minute si consuma-le apoi, fie in varianta simpla, fie adaugate in iaurt.


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

One Response to 5 alimente care iti dau mai multa energie decat bauturile energizante

  1. Spa Bucovina says:

    Foarte sanatoase aceste produse!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>