16Jan

Acid folic, beneficii in alimente cu un secret valoros

Postat la 04:00:58 de ioana in:

acid folicProbabil ai auzit de foarte multe ori cat de important este acidul folic sau vitamina B9 si ca trebuie sa avem grija sa ne procuram zilnic necesarul din alimentatie, insa cunosti cu adevarat beneficiile acestei vitamine esentiale pentru sanatate? Daca nu, hai sa vedem impreuna de ce este important sa consumam alimente bogate in acid folic, zi de zi:

Acid folicalimente si beneficii importante

In primul rand, este important sa stii ca acidul folic nu trebuie sa reprezinte un exces; doza zilnica recomandata variaza intre 100 si 600 mcg, in functie de varsta si stil de viata, insa in general 400 mcg/zi sunt suficiente pentru a te bucura de beneficiile acidului folic. Iata-le pe cele mai importante:

Imbunatatirea memoriei

O cantitate zilnica optima de acid folic poate stopa pierderea memoriei pentru persoanele care au depasit varsta de 50 ani, imbunatateste performanta intelectuala, fiind foarte important pentru elevi si studenti si creste viteza de reactie. Mai mult, se pare ca vitamina B9 are un rol esential si in ceea ce priveste prevenirea si combaterea episoadelor depresive.

Reducerea riscului de boli de inima

Acidul folic diminueaza nivelul de hemocisteina, un aminoacid din sange care, in cantitati mari, creste riscul de boli cardiovasculare. Se pare ca 1g de acid folic pe zi inseamna o scadere a nivelului homocisteinei cu 20%.

Alimente impotriva cancerului uterin

Consumand alimente bogate in acid folic poti reduce riscul de aparitie a displaziei, faza premergatoare cancerului de col, acest aspect fiind important indeosebi pentru femeile care folosesc pilule contraceptive. De asemenea, se pare ca o alimentatie bogata in acid folic poate tine la distanta si cancerul de san, in special in cazul femeilor aflate la menopauza.

Prevenirea nasterii inainte de termen

Acidul folic este important pentru noi toti, dar in special pentru viitoarele mamici. Se pare ca un aport crescut de acid folic ( aproximativ 0.4 mg/zi) cu cel putin 12 luni inainte de nastere creste sansele ca aceasta sa se produca la termen cu 70%! Mai mult, in primele luni ale sarcinii este recomandat consumul de acid folic pentru diminuarea riscului de aparitie a anomaliilor la fat.

Pe langa toate aceste beneficii, acidul folic intareste sistemul imunitar, scade considerabil riscul de accident vascular cerebral si previne anemia, ajutandu-ne sa ne simtim mai tineri, mai energici si mai sanatosi!

In ceea ce priveste sursele de acid folicalimente precum legume verzi (spanac, sparanghel, varza, salata verde, mazare, broccoli), rosii, conopida, ridichi, soia, fasole alba, linte, sfecla rosie, dovleceii ficat, lapte si branzeturi fermentate, oua, migdale, cereale integrale, portocale, zmeura sau avocado sunt adevarate delicii pline de sanatate!

Suna bine, nu-i asa? Pofta buna! :)

Sursa: doarnatural.ro

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>