05Aug

Alimente benefice pentru un plus de energie

Postat la 04:40:36 de ioana in:

alimenteEnergia este cea care ne mentine activi si ne furnizeaza puterea necesara pentru a finaliza activitatile noastre de zi cu zi. Fara energie, fiintele umane sunt ca si masinile fara benzina. Principala noastra sursa de energie este data de alimente, de aceea trebuie sa ne planificam cu mare atentie dieta zilnica si sa introducem si alimente cu un continut ridicat de energie.

Care sunt acestea alimente sanatoase si cu un continut ridicat de energie?

Pe primul loc putem sa mentionam merele. Toata lumea cunoaste proverbul “Un mar pe zi te tine departe de doctor” si se pare ca este chiar adevarat. Merele nu sunt doar o sursa de energie; ele sunt bogate in fibre care ajuta mentinerea sistemul digestiv, in timp ce pectina din mere contribuie la prevenirea raspandirii cancerului.

Printre alimentele importante pentru o dieta sanatoasa gasim vinetele. Acestea te pot ajuta sa scapi de stres actionand ca un adevarat sedativ. Totodata, antioxidantii din vinete mentin tonusul muscular, fiind indicate a se consuma cu o ora inainte de orice activitate sportiva.

Caisele, considerate alimente afrodisiace, contin licopen si vitamina B, substante care ne intretin pofta de viata. :)

Ceaiul verde este cu adevarat o planta incredibila, de care trebuie sa profitam cat mai mult. Cel mai observabil efect si cel mai dorit este inviorarea organismului, combaterea somnolentei, a oboselii. Asa ca o ar trebui sa renuntati la cafea si sa consumati zilnic o cana de ceai verde.

Branza – contine calciu si bacterii lactice care actioneaza ca un pansament pentru stomac. Cei mai multi oameni de stiinta considera ca daca ai un stomac sanatos ai si un corp sanatos, asa ca nu uitati sa introduceti printre alimente si branza. :)

Din cand in cand ar fi bine sa introducem in dieta noastra si nuci. Cu un continut bogat in proteine, in acizi grasi esentiali, in vitamina E, fibre si antioxidanti, nucile sunt considerate alimente super tonice. Insa, magneziul este elementul care le recomanda ca fiind ideale in lupta contra surmenajului. Este important sa consumi zilnic magneziu, pentru ca stresul antreneaza eliminarea acestui mineral prin urina.

Un alt factor important in alimentatia de zi cu zi esta apa. Hidratarea necorespunzatoare a corpului poate provoca dureri de cap si senzatia de oboseala. Pentru ca este bogata in minerale si saraca in caloriii, apa este considerata cea mai sanatoasa bautura. Zilnic este indicat sa consumi in jur de 1l si jumatate.

Si o ultima recomandare, dar nu cea din urma - pestele gras. Somonul, macroul si heringul fac parte din aceasta categorie care se afla pe primul loc in topul recomandarilor. Acesti pesti sunt o buna sursa de acizi grasi omega-3 care ofera o multime de beneficii cum ar fi scaderea riscului de a face boli de inima si diverse tipuri de cancer. Totodata, sunt bogati in proteine, vitamina B, magneziu, potasiu si reprezinta una dintre putinele surse alimentare de vitamina D.

Tu ce mananci pentru a-ti ridica nivelul de energie?

Nu uitati sa dati LIKE si pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu noutati, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!

Asteptam parerile voastre!

Sursa: nutrition.org


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>