10Apr

Alimente de evitat pentru a te putea bucura de un somn bun

Postat la 04:00:45 de ioana in:

alimente certate cu somnulIn ultimul timp aud o gramada de persoane plangandu-se de calitatea si cantitatea orelor dormite. Recunosc ca sunt foarte norocoasa pentru ca eu nu am avut niciodata astfel de probleme, ba din contra ma pot lauda ca dorm din plin si fooaaarte bine. :) Totusi, m-am interesat sa vad de unde ar putea aparea aceste probleme si am aflat ca exista mai multe cauze pentru care putem suferi de insomnii. In primul rand, multiprezentul stres de care nimeni nu scapa si pe care dam vina pentru majoritatea problemelor noastre. Un alt factor poate fi mediul din dormitor. Insa nu in ultimul rand… ceea ce mancam la cina! Exact: cina poate avea un impact nebanuit asupra calitatii somnului. Mai jos o sa gasiti o lista a alimentelor pe care ar fi bine sa le evitam seara pentru a ne putea odihni corespunzator:

Alimente certate cu somnul

Dulciuri

Alimentele cu un continut ridicat de zahar pot avea un impact negativ nu doar asupra dintilor nostri ci si asupra somnului. Astfel, daca o sa alegem sa mancam la cina un castron mare cu inghetata, acesta ne va creste nivelul de zahar din sange si o sa ne faca sa devenim agitati. Asa ca, daca vrem sa avem parte de un somn linistit si sa ne trezim a doua zi revigorati, ar trebui sa evitam sa consumam dulciuri seara.

Alimente condimentate

Alimentele condimentate sunt grozave pentru papilele gustative! Cu toate acestea, ar trebui sa fim atenti atunci cand le consumam, astfel incat acestea sa nu ne afecteze sanatatea. Deci, daca aveti seara pofta de o portie de aripioare iuti mai bine incercati sa va abtineti, deoarece acestea va vor afecta somnul, mai ales daca suferiti si de arsuri la stomac.

Branzeturi maturate

O alta grupa de alimente ce ar trebui evitate seara sunt branzeturile maturate. Acestea au un continut ridicat de aminoacid tiramina, responsabil pentru stimularea productiei de norepinefrina. Este practic un neurotransmitator care creste activitatea creierului si care o sa ne dea mari batai de cap cu somnul. :)

Alimente cu un continut ridicat de grasimi

Si aceste alimente pot avea un efect negativ asupra calitatii somnului. Astfel, o dieta bogata in grasimi ne afecteaza ceasul interior al organismului, ceea ce inseamna grave tulburari ale somnului.

Ciocolata

Ciocolata, desi este delicioasa, face parte din acea categorie de alimente ce ar trebui evitate daca stim ca ne mai bantuie din cand in cand cate o insomnie. Precum branzeturile maturate, ciocolata contine cantitati ridicate de aminoacid tiramina. Mai mult, are si un continut ridicat de cafeina, ceea ce clar ne poate afecta somnul. Mai mult, ciocolata cu lapte are si un continut ridicat de zaharuri, asa ca cel mai bine spuneti nu ciocolatei inainte de culcare. :)

Ginseng

O parte dintre alimentele despre care discutam aici sunt benefice pentru sanatate, ceea ce face dificila alegerea de a nu le consuma inainte de culcare. De exemplu ginsengul, o planta medicament care poate ajuta in afectiunile neurodegenerative, este unul dintre aceste alimente, fiind benefic pentru sistemul cardiovascular, un bun antiinflamator si un bun antialergic. In acelasi timp, unii consumatori au remarcat ca sufereau de insomnie si hipertensiune arteriala atunci cand consumau ginseng inainte de culcare, in timp ce altii vedeau exact efectul opus (mai ales cei care consumau de mult timp ginseng). Cel mai indicat ar fi sa incepem cu un regim cu doze mici si sa evitam consumul inainte de culcare.

Asadar, ar fi bine sa fim putin atenti cu ceea ce consumam seara, pentru a nu ne afecta somnul – aceasta stare fiziologica atat de importanta pentru functionarea noastra zilnica. Somnul este esential vietii! :)

Sursa: Organic Soul

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim! :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>