29Feb

Alimente fermentate – o alegere buna pentru sanatate?

Postat la 04:00:31 de ioana in:

alimente fermentateIndiferent de mediul nostru de provenienta, o parte a dietei zilnice este alcatuita din alimente fermentate. Fructele, legumele, cerealele, lactatele, toate au fost folosite ca si medii de crestere a bacteriilor responsabile pentru procesul de fermentatie. Este important sa constientizam ca nu toate bacteriile sunt rele. Mai degraba, tulpina de bacterii determina daca aceaste pot fi considerate bacterii bune / benefice sau bacterii rele /patogene, pentru organism. Cat de importante sunt bacteriile pentru sanatatea noastra? Ei bine, se para ca un adult are peste 5 kilograme de bacterii in organism. In timp ce cea mai mare parte a bacteriilor traiesc in tractul digestiv, ele exista, de asemenea, pe pielea noastra, in ochi, in urechi, pe par, in sinusuri, in cavitatea nasului si lista poate continua. :)

Aceste bacterii sunt o parte esentiala a vietii. Ele ne ajuta la digestie, imunitate si pot ajuta chiar si pentru a preveni anumite tipuri de cancer. Cand mancam si bem alimente fermentate, cu tulpini de bacterii benefice (probiotice), practic ajutam la semanarea acestora in corpul nostru. Aceste organisme cresc in colonii si pot “evacua” alte specii care provoaca boli. Un exemplu in acest sens ar fi o infectie. In timp ce multi ar putea crede ca o infectie precum candidoza este cauzata de ciuperci care au invadat o regiune a organismului nostru, adevarul este ca acestea erau deja acolo. Atunci cand mediul de viata devine tot mai acid si/sau alte microflore bacteriene au fost perturbate sau ucise (de ex. un consum de antibiotice poate crea un dezechilibru), ciupercile, reprezentand organismul cel mai oportunist, vor incepe sa se multiplice. Amintiti-va, multe antibiotice nu vor ucide doar bacteriile rele, ci si bacteriile benefice!

Deci este bun pentru noi consumul de alimente fermentate? Concluzia ar fi ca acestea nu sunt doar bune, ci chiar esentiale in dieta noastra!

Cateva exemple de alimente fermentate: bere, vin, sake, bauturi alcoolice, otet, masline, iaurt, branza, paine, sos de soia, varza murata, kefirlegume murate, etc.  Nu uita sa introduci o parte din acestea in alimentatia ta! :)

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim! :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>