03Aug

Alimente recomandate pentru o mai buna agilitate mentala

Postat la 04:00:00 de ioana in:

alimenteSe spune ca pe masura ce inaintam in varsta, agilitatea mentala devine mai saraca. In realitate insa puteti sa va pastrati o minte ascutita la orice varsta, cu o combinatie potrivita de nutrienti inteligenti proveniti direct din natura. Un studiu efectuat pe un esantion de 96 de persoane, femei si barbati  cu varste de peste 65 de ani in cadrul Memorial University din Newfoundland (Canada), a evidentiat faptul ca suplimentarea dietei zilnice, timp de 12 luni, cu alimente ce contin vitamine si oligoelemente a dus la imbunatatirea memoriei si a performantelor mentale ale subiectilor testati.

Iata ce alimente va pot asigura sanatatea mentala

  • Evitati orice forma de zahar – in biscuiti, prajituri, produse de patiserie si de asemenea alimente cu adaos de zahar, sub forma de siropuri, dextroza si maltoza.
  • Mancati cinci sau mai multe portii de fructe si legume zi de zi – alegeti legume cu frunze verzi si  radacinoase cum ar fi morcovi, cartofi dulci, broccoli, varza, spanac, fasole verde sau ardei, toate crude sau fierte usor.
  • Alegeti fructe proaspete, cum ar fi mere, pere, fructe de padure, prune, pepene rosu sau fructe citrice. Consumati banane, struguri si cartofi cu moderatie, deoarece contin o multime de zahar natural.
  • Mancati patru sau mai multe portii de cereale integrale pe zi – cum ar fi orez, mei, secara, ovaz, porumb, paine si paste fainoase.
  • Combinati alimentele bogate in proteine cu alimentele bogate in carbohidrati, prin consumul de cereale integrale si fructe cu nuci crude nesarate sau seminte. Mancati alimente bogate in amidon (cartofi, paine, paste sau orez) cu alimente bogate in proteine (peste, linte, fasole, oua sau tofu). In cazul in care consumati proteine animale, alegeti carnea slaba, alba sau de preferinta peste, organice ori de cate ori este posibil.
  • Mancati oua, preferabil organice, de 3-5 ori pe saptamana.
  • In cazul in care consumati proteine animale, alegeti pestele oceanic. O portie de hering, macrou, somon de 2 sau 3 ori pe saptamana ofera o sursa buna de omega-3, grasimi si proteine.
  • Mancati seminte crude nesarate si nuci. Cele mai bune sunt semintele de in, canepa, dovleac, floarea-soarelui si susan, pe care le puteti consuma ca atare in salate si supe.
  • Folositi uleiuri presate la rece din seminte. Alegeti un amestec de ulei care contine ulei de seminte de in sau ulei de canepa pentru salate. Nu gatiti cu aceste uleiuri pentru ca la caldura se deterioreaza grasimile.
  • Reduceti consumul de alimente prajite, alimente procesate si grasimi saturate din carne si produse lactate pentru a preveni deteriorarea creierului.

Vestea buna este ca declinul mental poate fi evitat si va puteti stimula memoria si vigilenta mentala la orice varsta. Cercetarile arata clar ca oamenii sanatosi, bine hraniti si bine educati nu prezinta semne in scadere ale functiilor mentale odata cu inaintarea in varsta. Mai mult, chiar daca este adevarat ca celulele creierului mor cu varsta, se pot construi de asemenea noi celule cerebrale la orice varsta. Cum? Prin hranirea creierului, atat cu elemente nutritive corecte, cat si cu informatii corecte.

Surse: foodmatters.tv

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim! :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>