14Jun

Alimente sanatoase: afla care sunt cele mai bune!

Postat la 04:37:51 de Valea Mare in:

mere, pe lista de alimente sanatoaseDupa nenumarate studii desfasurate de-a lungul anilor, cercetatorii au ajuns la concluzia ca urmatoarele 10 alimente sanatoase, dar in acelasi timp si delicioase, sunt considerate a fi cele mai hranitoare si mai benefice pentru organsimul nostru:

Mere – numarul 1 pe lista de alimente sanatoase

Merele sunt o excelenta sursa de antioxidanti, care lupta impotriva radicalilor liberi (substante daunatoare, generate in organism, care cauzeaza schimbari nedorite si sunt implicate in procesul de imbatranire). Unele studii au descoperit ca un tip de antioxidant gasit in mere (polifenolii) ar putea chiar prelungi durata de viata. Un alt studiu a descoperit ca femeile adulte care au consumat regulat mere au avut un risc de cu 13% pana la 22% mai mic de a dezvolta boli de inima.

Migdale – substante nutritive cat cuprinde

Migdalele sunt bogate in substante nutritive, inclusiv in fier, calciu, vitamina E, fibre, riboflavin si magneziu. Se pare ca migdalele fac parte din acele alimente sanatoase care pot contribui la mentinerea nivelului colesterolului. Profilul acizilor grasi din migdale, care este alcatuit din 91-94% acizi grasi nesaturati, ne poate explica partial de ce acestea ajuta la mentinerea nivelului colesterolului. De asemenea, migdalele au cel mai mare continut de fibre.

Broccoli – sursa de fitonutrienti

Broccoli face parte dintre acele alimente sanatoase bogate in fibre, acid folic, potasiu, calciu si fitonutrienti. Fitonutrientii sunt compusi care reduc riscul de a dezvolta boli de inima, diabet si unele tipuri de cancer. In plus, broccoli contine beta-caroten si vitamina C. Mai mult, broccoli contine si o enzima numita myrosinase, enzima care daca nu este distrusa in timpul gatitului poate ajuta la micsorarea riscului de a dezvolta cancer. Cel mai sanatos mod de a gati broccoli si de a pastra aceasta enzima este cel la aburi. O alta substanta care exista in broccoli – sulforafanul – are calitati antiinflamatorii si anticancerigene.

Afine – excelente pentru combaterea obezitatii

Afinele sunt si ele bogate in fitonutrienti, dar si in antioxidanti si fibre. Potrivit unui studiu efectuat la Harvard Medical School, oamenii in varsta care mananca o multime de afine (si capsuni) sunt mai putin susceptibili de a suferi de declin cognitiv, in comparatie cu alte persoane de varsta lor. Intr-un alt studiu, efectuat de oamenii de stiinta de la Universitatea din Texas, s-a descoperit ca afinele pot ajuta la combaterea obezitatii. Polifenolii din plante, care se gasesc cu abundenta in afine, s-au dovedit a reduce dezvoltarea celulelor adipoase in timp ce induc defalcarea de lipide si grasimi (lipoliza). Consumul regulat de afine poate reduce riscul de hipertensiune arteriala cu 10%, din cauza compusilor antociani. De asemenea, consumul de afine a fost asociat cu un risc mai mic de ingrosare a arterelor si de boli intestinale.

Peste gras – omega-3 in abundenta

Exemplele de peste gras includ somon, pastrav, macrou, hering, sardine si ansoa. Aceste tipuri de peste contin ulei atat in tesuturi cat si in jurul intestinelor. Astfel, fileurile lor slabe contin pana la 30% ulei, in special acizi grasi omega-3. Aceste uleiuri sunt cunoscute pentru beneficiile lor atat pentru inima, cat si pentru sistemul nervos. Pestele gras este de asemenea cunoscut pentru beneficiile oferite pacientilor cu afectiuni inflamatorii, cum ar fi artrita. Pestele gras contine, de asemenea, vitaminele A si D. Oamenii de stiinta au descoperit ca progresia cancerului de prostata a fost incetinita semnificativ atunci cand pacientii au avut o dieta saraca in grasimi, cu suplimente de ulei de peste.

Legume cu frunze verzi – mix de vitamine si minerale

Studiile au aratat ca un consum mare de legume cu frunze verzi, precum spanacul sau varza, poate reduce semnificativ riscul de a dezvolta diabet zaharat de tip 2. Spanacul, de exemplu, este foarte bogat in antioxidanti, mai ales atunci cand este consumat crud, la aburi sau fiert foarte usor. Este o sursa excelenta de vitamina A, B6, C, E si K, precum si de seleniu, niacina, zinc, fosfor, cupru, acid folic, potasiu, calciu si fier.

Cartofi dulci – numarul 1 vitamina A si C

Cartofii dulci sunt bogati in fibre alimentare, beta-caroten, carbohidrati, vitamina C, vitamina B6, precum si caroten (cei roz sau galbeni). Centrul pentru Stiinta in Interes Public din SUA a facut un test comparativ intre valoarea nutritiva a cartofilor dulci si cea a altor alimente sanatoase. Cartofii dulci s-au clasat pe primul loc atunci cand s-au luat in considerare vitaminele A si C, fierul, calciul, carbohidratii si proteinele.

Germeni de grau – substante nutritive vitale

Germenii de grau reprezinta embrionul semintelor. Ei contin foarte multe substante nutritive vitale, precum vitamina E, acid folic, tiamina, zinc, magneziu, fosfor, precum si alcooli grasi si acizi grasi esentiali. Germenii de grau sunt si o sursa buna de fibre.

Avocado – grasimi, insa grasimi monosaturate

Multe persoane evita fructele de avocado din cauza continutului lor ridicat de grasimi. Ceea ce acestia nu stiu este ca aproximativ 75% din caloriile dintr-un avocado provin din grasimi, acestea fiind insa monosaturate! Fructele de avocado sunt foarte bogate in vitamina B, vitamina K si vitamina E. Fructele de avocado au un continut foarte ridicat de fibre, 25% dintre acestea fiind solubile si 75% insolubile. Studiile au aratat faptul ca un consum regulat de avocado reduce nivelul colesterolului din sange. Cercetatorii au constatat ca substantele nutritive preluate din fructele de avocado au fost capabile sa opreasca celulele canceroase.

Fulgi de ovaz – ideali in reducerea colesterolului

Interesul pentru fulgii de ovaz a crescut considerabil in ultimii douazeci de ani, din cauza beneficiilor sale pentru sanatate. Studiile au aratat ca daca mananci un castron de fulgi de ovaz zi de zi, nivelul de colesterol din sange va scadea, datorita continutului de fibre solubile. Ovazul este bogat in glucide complexe, precum si in fibre solubile, care ajuta daca avem o digestie lenta si stabilizeaza nivelul glicemiei. Fulgii de ovaz sunt bogati in vitamina B, acizi grasi Omega-3, acid folic si potasiu.

Aveti asadar o gama variata de alimente sanatoase si cu siguranta printre ele gasiti si ceva pe gustul vostru! Pofta buna la sanatate direct din natura! :)

Sursa: medicalnewstoday.com

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim! :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>