14Jan

Alimente traditioanale care ne ajuta sa avem o viata sanatoasa

Postat la 08:35:24 de georgiana in:

alimente-traditioanleMulte dintre retele moderne de tratament sau de nutritie sunt, de fapt, secretele ale bunicilor. Ne intoarcem fara sa vrem in trecut, haituiti de produsele pline de E-uri si regasim, de cele mai multe ori, solutii simple si la idemana. De la ceauri si plante medicinale, pana la alimente bio sau alimentatia vegan, toate sunt “mosteniri” de la bunicii si strabunicii nostri.

Alimente traditioanle pe care n-ar trebui sa le uitam

Suntem una cu natura, obisnuiau sa spuna stramosii nostri. Ei au testat ceea ce este bun si ceea ce este rau pentru santatea lor si au selectat alimentele care le dadeau energie si ii ajutau sa se bucure de frumusetea lumii inconjuratoare. Poate doar pentru a descoperi acea frumusete de a trai intr-un corp samnatos, n-ar strica sa incercam cateva alimente traditioanale.

Kefir – folosit pentru o lunga perioada in regiunea noastra, a sud-estului Europei si Muntii Caucaz, kefirul contine intre 10 si 20 de bacterii benefice si astfel da nastere unui iaurt cu proprietati probiotice. In plus, kefirul contine o cantitate mare de calciu, fosfor, vitamina b si proteine. Acesta ajuta organismul sa se odihneasca in mod corespunzator, iar testele pe animale au relevat faptul ca acesta reduce colesterolul si presiunea arteriala.

Supa de pui cu os  – vechea credinta conforma careia supa de pui este buna pentru raceala nu este o poveste inventata de bunicile noastre. Plina de nutrienti, cum este calciul, magneziul, potasiul, dar si colagen, gelatina, acid hialuronic, etc, supa de pui cu os este vitala pentru un stil de viata sanatos. Faptul ca oasele fierb laolalta cu carnea si legumele, ajuta la eliminarea substantelor si fac dintii mai puternici, intaresc oasele si articulatiile si dau stralucire parului si pielii. Pentru a beneficia de toate aceste proprietati, incearca sa procuri carne de casa si elimina pielea pentru a nu asimila toxinele.

Ciuperci – contin seleniu, avand un puternic efect antioxidant. Contin sodiu, potasiu si fosfor, dar si vitamina D. Iar partea buna este ca nu contin deloc grasimi si se digera repede. Ciupercile sunt benefice pentru buna functionare a creierului, a sangelui si a sistemului digestiv.

Sfecta rosie – este folosita mai mult in muraturi, dar in ultima vreme poate fi gasita cu usurinta in restaurante si cantine. Putini stiu insa ca sfecla rosie nu are numai calitati antioxidante, ci este un adevarat tonic pentru corp. Mai intai ca ne protejeaza sistemul imunitar, iar apoi pentru ca reduce riscul aparitiei diabetului , cancerului si bolilor cardiovasculare.

Aluatul facut in casa – inainte de paritia brutariilor, cam in jurul anului 1850, painea era facuta in mod natural prin macinarea graului la moara si framantarea aluatului in casa. Probabil va amintiti cum se trezeazu bunicile si strabunicile noastre inca de la 5 dimineata pentru a se asigura ca painea este gata pana la rasaritul soarelui. Spre deosebire painea coapta prin metode moderne, painea in casa te poate scapa de intoleranta la gluten, problemele digestive sau problemele dentare.

In ultima vreme au aparut aparate speciale de facut paine in casa. Desi nu se compara cu varianta traditioanala, painea preparata in acest fel este totusi mai buna decat cea cumparata din comert. Mai ales ca ingredientele nu-ti sunt deloc necunoscute.

Asadar, sa nu uitam lectiile pe care ni le-au dat stramosii nostri despre alimentatie. Daca mai stiti si alte alimente traditioanle care merita mentioante, lasati un mesaj la sesiunea comments :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>