22Feb

Banane si ce beneficii aduce consumul acestora organismului nostru

Postat la 04:00:43 de ioana in:

bananeNu stiu cat de mult va plac voua bananele, dar pentru mine aceste fructe sunt preferatele mele. Dupa mere, bineinteles! :) Puteti manca banane la micul dejun, puteti sa le adaugati intr-un blender alaturi de alte fructe pentru a obtine un cocktail de fructe, puteti sa le adaugati in compozitia painii obtinand un desert sanatos, puteti sa le folositi la prepararea clatitelor si lista utilizarilor poate continua. De la bebelusi pana la persoanele in varsta, bananele sunt consumate cu placere, toti beneficiind de valorile nutritive exceptionale ale acestora.

Bananevalori nutritive

Banana este un fruct cu o valoare nutritiva ridicata. In urma studiilor efectuate, s-a stabilit care  sunt  vitaminele si mineralele continute in 100 g de fruct: vitamina A, B6, B9 (acid folic), B12, C si minerale precum calciu, potasiu, magneziu, fosfor, fier, zinc, sodiu, crom.

In afara de aceste elemente, in banane gasim si trei tipuri de zaharuri naturale si sanatoase: fructoza, glucoza si zaharoza. Din acest motiv, acestea sunt contraindicate persoanelor care au diabet.

Iata cateva valori nutritive care se regasesc in 100 g de fruct:

  • proteine -1.2%
  • minerale – 0.8%
  • fibre – 0.4%
  • carbohidrati – 7.2%
  • grasimi – 0.3%
  • potasiu – 385 mg
  • calciu – 85 mg
  • fosfor – 50 mg
  • fier – 0.6 mg
  • vitamina C – 8 mg

Beneficiile aduse organismului prin consumul de banane

1. Inima sanatoasa

Datorita continutului mare de potasiu, bananele ofera o protectie puternica sistemului cardiovascular. Consumul regulat de fructe care contin potasiu ajuta persoanele care sufera de hipertensiune arteriala sa ajunga la valori normale ale tensiunii, previne producerea accidentelor cerebral vasculare si reduce cu 40% riscul de producere a infarctului miocardic.

2. Sistem osos sanatos

Potasiul reduce pierderile de calciu din organism, micsorand astfel riscul aparitiei osteoporozei.

3. O stare de spirit buna

Deoarece bananele contin triptofan, care ajuta organismul sa produca serotonina, consumul acestora are un efect calmant asupra creierului si actioneaza ca un sedativ usor. Organismul nu produce in mod natural triptofan, insa mancand banane alungam depresia si ne imbunatatim starea de spirit. In plus, vitamina B6 din banane ajuta la inlaturarea insomniei si a starii de iritabilitate.

4. O digestie mai buna

Consumul de banane suprima acidul la nivelul tractului digestiv, reduce arsurile la stomac si  previne aparitia ulcerului. Deoarece bananele contin pectina, o fibra solubila, ele sunt de mare ajutor in procesul de eliminare si astfel ajuta la prevenirea constipatiei.

5. Ii ajuta pe cei care vor sa renunte la fumat!

Vitaminele A, C, B6 si B12 continute in banane ii ajuta pe cei care vor sa renunte la fumat. Consumand doua-trei banane pe zi, fumatorii pot suporta mai usor lipsa nicotinei.

6. Cojile bananelor – ajutor natural pentru piele

Chiar si cojile acestui fruct sunt utile, aplicand partea interioara a unei coji de banana pe zona de piele afectata. In cazul acneei, efectul va consta in uscarea in mod natural a acesteia.

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim! :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

One Response to Banane si ce beneficii aduce consumul acestora organismului nostru

  1. Pingback: Legume si fructe proaspete? Cum putem sa le pastram cel mai bineValea Mare | Direct din natura: savoare autentica pentru stilul tau de viata

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>