23May

Cata apa ar trebui sa bem zilnic pentru a fi hidratati si sanatosi?

Postat la 04:38:35 de ioana in:

apaCata apa ar fi trebuit sa bem pana acum? Suntem suficient de hidratati? Acest ghid scurt ar trebui sa te ajute sa stai hidratat si sanatos. :)

Organismul isi ia necesarul de fluide din trei surse:

  • Bauturi, fie apa plata sau ca parte a altor bauturi, inclusiv ceai, cafea si suc natural de fructe;
  • Alimentele solide, in special fructe si legume (chiar alimente, cum ar fi painea si branza ofera cantitati mici de lichid);
  • Ca urmare a reactiilor chimice in organism.

Majoritatea adultilor sanatosi au nevoie intre un litru si jumatate pana la trei litri pe zi, astfel incat ajung sa bea zilnic aproximativ sase-opt pahare de lichide. Bauturi, cum ar fi ceaiul, cafeaua si sucurile naturale de fructe conteaza pentru aportul de lichide, si pot aduce si alte beneficii si elemente nutritive.
Vei avea nevoie de mai multe lichide, daca esti foarte activ fizic sau cand este cald afara.

Chiar daca toti stim ca trebuie sa bem apa, acest lucru nu este atat de usor cum pare. Eu uit uneori pentru ca exista atat de multe lucruri de facut, alteori insa nu simt nevoia de a bea apa pentru ca nu imi este sete. Uite ce poti face pentru a mari cantitatea de apa de zi cu zi:

  • Poti incerca sa iti iei la birou o sticla mare cu apa si sa iti propui ca obiectiv sa-o bei pana la mijlocul programului si apoi sa o umpli din nou;
  • Bea o cana de apa de fiecare data cand intri in bucatarie, te duci la baie sau raspunzi la telefon;
  • Daca nu iti place gustul ei, stoarce o lamaie in sticla de apa sau chiar cateva picaturi din siropul preferat.

Efectele deshidratarii

Functionarea organismului uman depinde de apa, lipsa ei poate duce la deshidratare, iar unele organe pot inceta sa mai functioneze normal. O deshidratare accentuata poate:

  • creste riscul dezvoltarii infectiilor urinare, de rinichi si de aparitie a constipatiei;
  • creste riscul aparitiei cancerului de vezica urinara, san si colon;
  • creste gradul de retentie a lichidelor in organism – chiar daca suna ciudat, este o reactie normala a organismului care incearca sa retina apa cat mai mult;
  • unele boli pot fi agravate sau provocate de deshidratarea cronica: arsuri la stomac, ulcere, oboseala cronica, diabet, depresie, alergie, asm, dureri de cap, de inima, cresterea tensiunii, cresterea colesterolului, etc.

Intoxicatia cu apa

Si cand vorbim despre apa trebuie sa ne gandim sa fim „moderati”. Hiperhidratarea (cunoscut si ca “intoxicatia cu apa”) este un sindrom adeseori fatal, ce reprezinta diluarea ionilor de sodiu din organism in urma unui consum mare de lichide intr-un timp scurt. O persoana normala nu are motive de ingrijorare din cauza unui consum mare accidental de lichide. Cei mai expusi la intoxicatia cu apa sunt sportivii si bebelusii, iar cazurile de deces semnalate au fost ca urmare a unor concursuri de baut apa sau din cauza consumarii unei cantitati mari de lichide dupa un efort fizic indelungat. Intoxicatia cu apa poate fi prevenita daca o persoana consuma atata apa pe cat pierde. Acest lucru inseamna ca daca desfasori activitati fizice grele, trebuie sa bei regulat cate putina apa, dar in conditii normale ar trebui sa iti asculti organismul. Lasa setea sa iti spuna cata apa trebuie sa bei!

Tu cata apa consumi zilnic?

Nu uita sa dai LIKE si pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu noutati, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!

Asteptam parerile tale!

Afla mai multe despre Suc de mere Valea Mare

Sursa: mnn.com


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Responses to Cata apa ar trebui sa bem zilnic pentru a fi hidratati si sanatosi?

  1. Pingback: Hidratarea: cum sa faci sa bei mai multa apa zilnicValea Mare | Direct din natura: savoare autentica pentru stilul tau de viata

  2. Pingback: Migrene: cum putem scapa de ele folosind remedii direct din naturaValea Mare | Direct din natura: savoare autentica pentru stilul tau de viata

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>