03Feb

Ce alimente sprijina sanatatea oaselor?

Postat la 10:17:33 de georgiana in:

Sanatatea oaselor nu este o preocupare indeajuns de importanta atunci cand esti tanar. Odata cu inaintarea in varsta insa, vei observa insa ca vei avea dureri de spate, dureri articulare si iti va fi mult mai greu sa efectuezi activitati care necesita o mobilitate mare. In cazul femeilor, situatia este si mai grava, multe dintre ele dezvoltand boala numita osteoporoza.

Cea mai buna forma de tratament, din toate timpurile, este prevenirea aparitiei bolilor, prin alimentatie, miscare fizica, ingrijire personala etc.

Healthy woman drinking milk

Ce sa mananci ca sa ai oase puternice

Legume

Legumele, in special cele organice, contin calciu, magneziu, fier si alte minerale care ajuta sanatatea oaselor. Cele mai bune sunt: arugula, kale, patrunjel, varza, frunze de mustar, broccoli, morcovi, dovlecei, dovleac turcesc. De exemplu, frunzele de mustar au 495 mg calciu per 100 de calorii, telina are 250 mg per 100 de calorii, iar broccoli 164 mg. Pentru a intelege mai bine, e necesar sa stii un pahar de lapte cu 100 de calorii contine 351 mg calciu. Alte legume, precum spanacul sau sfecla, contin si ele calciu, dar si oxalati, care impiedica o buna parte din absorbita lui.

Alimente proteice

Proteinele sunt esentiale pentru flexibilitatea oaselor si te pot proteja de fracturi. A existat o adevarata controversa cu privire la proteina de origine animala, despre care se credea ca duce la aparitia osteoporozei. Cele mai recente cercetari au demontat insa acest mit. Proteinele, indiferent daca sunt animale sau vegetale, sunt foarte bune pentru sanatatea oaselor. De asemenea, mancarurile unde sunt folosite si oasele, nu numai carnea de provenienta animala, sunt excelente. Prepara supe de acest fe si adauga putin otet de vin pentru un efect sporit.

Cereale integrale

Cerealele integrale precum orezul brun, faina integrala, orzul, ovazul, quinoa, orz, mei, malai etc. sunt printre cele mai sanatoase alimente. Acestia sunt carbohidrati complecsi, dar contin si fibre, vitamina B si magneziu, despre care se considera ca ajuta la absorbtia calciului in oase.

Alimente bogate in minerale

Semintele, nucile si fructele de mare sunt printre cele mai bogate in continutul de minerale. Mineralele sunt importante pentru sanatatea oaselor deoarece permit absorbtia calciului si a altor vitamine. Fructele de mare s-au dovedit a fi chiar bune pentru tratarea osteoporozei, conform unui studiu japonez. Acestea sunt foarte bune si pentru reglarea functiei tirodidei, prin prisma continutului de iod. In cele din urma, semintele si nucile sunt bogate in grasimi sanatoase si acizi grasi esentiali, dar si in minerale precum fosfor, magneziu, iod, bor si seleniu.

Care din lista de mai sus se potriveste preferintelor tale in materie de alimentatie si de ce? :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

One Response to Ce alimente sprijina sanatatea oaselor?

  1. Ma bucur ca mai exista persoane care sunt interesante sa fie sanatoase si sa aiba grija de corpul lor!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>