13Nov

Ce alimente te ajuta sa fii mai inteligent?

Postat la 13:42:28 de georgiana in:

mai-inteligentTi se intampla deseori sa nu te poti concetra, sa ai pierderi de memorie sau lipsa de energie? Alimentele joaca un rol important in ceea ce priveste performanta fizica, dar stiai ca unele dintre acestea ajuta inclusiv la dezvoltarea proceselor cognitive?

Cum sa fii mai inteligent? Eat, pray…study!

Carbohidrati complecsi

Acest tip de carbohidrati permite o eliberare lenta a glucozei in creier, glucoza fiind singura substanta de tip zaharos pe care creierul o poate absobi. Glucoza este necesara pentru formarea celulelor responsabile cu concentrarea, memoria si invatarea. Printre cele mai bune surse de carbohidrati complecsi se numara: painea integrala, fulgii de ovaz, orezul brun, legumele si fructele.

Alimente bogate in antioxidanti
Alimentele bogate in antioxidanti pot incetini procesul de imbatranire al creierului prin prisma reducerii numarului de radicali liberi. Radicalii liberi sunt molecule neregulate care apar „in mod natural” in organism din cauza poluarii, a fumatului sau a folosirii erbicidelor. Acestia ataca celulele sanatoase distrugand invelisul lor protector, iar rezultatul este aparitia unor afectiuni precum cancerul sau dementa. Cercetarile recente din domeniul medicinei au ajuns la concluzia ca anumite fructe si legume colorate, cum sunt afinele, morcovii si avocado, pot reduce acest proces oxidativ atat de nociv. Alte alimente bogate in antioxidanti, pe langa cele mentionate mai inainte, sunt: fasolea, ridichia rosie, merele verzi, prunele si nucile.

Galbenus de ou

Ouale sunt o sursa de proteina minunata, iar galbenusul contine nutrienti care sprijina memoria. Colina este nutrientul principal si se gaseste in doua molecule importante ale creierului, tocmai de aceea joaca un rol vital in buna functionare a proceselor cognitive. Este recomandat sa mananci 2-3 oua pe saptamana pentru a beneficia de calitatile lor minunate.

Cafea

Consumam cafea dimineata pentru ca ne ajuta sa ne trezim, dar acesta nu este singurul beneficiu pe care il ofera. Cafeaua imbunatateste memoria si accelereaza timpul de reactie deoarece actioneaza asupra cortexului prefrontal, cel responsabil cu memoria pe termen scurt. Consumul regulat, dar nu exagerat, de cafea poate diminua riscul aparitiei Alzheimer-ului, o boala grava care afecteaza memoria, gandirea si limbajul.

Apa

Apa este cruciala pentru buna functionare a creierului. Pentru ca aprox. 75% din creier este format din apa, deshidratarea este una dintre cauzele pierderilor de memorie, indiferent de varsta. Incearca sa bei un pahar de apa atunci cand ai probleme de concentrare si vei testa pe propria piele efectele imediate. Si  nu uita, un pahar de apa la prima ora a diminetii poate face minuni.

Ulei de peste sau peste gras

Pestele contine un procent ridicat de acizi grasi sanatosi. Acestia au efecte antiinflamatorii pentru organism si ajuta la prevenirea coagularii sangelui, principala cauza a atacurilor de cord si a accidentelor vasculare cerebrale. Acizii grasi sporesc si capacitatea de invatare si de dezvoltare mentala. Cele mai bune tipuri de peste in ceea ce priveste cantitatea de acizi grasi esentiali sunt macroul, tonul, somonul, pastravul si sardinele.

Cacao

Este considerata un superaliment datorita cantitatii mari de antioxidanti, dar si a compusului numit epicatechina. Combinatia dintre exercitii fizice si epicatechina provoaca schimbari la nivelul creierului care sprijina invatarea si memoria. Poti adauga cacao in lapte sau in smoothie-uri.

Tu ce alte trucuri mai folosesti pentru a te concentra mai bine? :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

One Response to Ce alimente te ajuta sa fii mai inteligent?

  1. Solaris says:

    Sa nu uitam nucile, care sunt renumite pentru aportul lor in formarea si sutinerea celulelor nervoase (aspectul lor seamana cu creierul)si soia (lecitina).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>