23Jul

Ce sa mancam seara ca sa dormim mai bine

Postat la 10:35:15 de georgiana in:

ce-sa-mancam-searaSigur ti se intampla si tie uneori. Acel moment in care nu poti adormi, indiferent de cate eforturi depui. Inainte de a ajunge la solutia disperanta, si de altfel destul de absurda, de a numara oile, asigura-te nu numai ca ai mancat cat trebuie (nici prea mult, nici prea putin), dar si ce trebuie. Da, de foarte multe ori alimentatia este cea care provoaca insomnii din cauza unor dezechilibre hormonale care se produc in organism.

Ce sa mancam seara ca sa dormim cum trebuie?

Conform expertilor, cele mai bune alimente inainte de culcare sunt cele bogate in cabohidrati. Proteina, pe de alta parte, este greu de digerat, dar variantele precum branza sau untul de arahide sunt chiar indicate (untul de arahide contine magneziu, care duce la relaxarea musculara). Alte variante sanatoase mai sunt: laptele cu cereale integrale, ciresele, sucul de cirese sau tarta de cirese (o portie de cirese contine aprox. 24 g carbohidrati), iaurt grecesc, biscuiti integrali (sursa bogata de vitamina B, care previne insomnia).

Este indicat sa consumi peste, in special somon si ton, deoarece contine vitamina B6, esentiala in crearea melatoninei (hormon care ajuta somnul). Cereale  integrale sunt bogate in magneziu, iar bananele in potasiu, ambele substante fiind necesare pentru un somn odihnitor. Nautul este, de asemenea, unul dintre alimentele recomandate datorita continutului mare de vitamina B6.

Alte sfaturi privind alimentatia inainte de culcare:

  • Nu consuma mancauri bogate decat cu 4 ore inainte de a merge la culcare. Atunci cand mananci prea mult se pot crea disconforturi digestive care te pot impiedica sa te relaxezi.
  • Nu consuma niciun aliment care contine cofeina dupa-amiaza.
  • Mananca mai mult de dimineata si mai putin seara.

Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>