24May

Cinci motive pentru care ar fi bine sa adaugi salata in dieta ta!

Postat la 04:38:21 de ioana in:

salataEste foarte posibil ca intr-un castron de salata sa gasesti atat de multe elemente nutritive cat nu vei gasi in niciun alt produs alimentar. Salatele presupun o mare varietate de ingrediente si pe masura ce  le adaugi in castron vei beneficia de si mai multe vitaminemineralefibre si alte elemente nutritive. Un mix corect de salata te poate ajuta sa ramai sanatos, sa lupti impotriva imbatranirii si sa iti menti greutatea sub control. Iata de ce:

Salata si controlul greutatii

Poti manca cantitati mari de salata fara a avea probleme de greutate. Tot ce trebuie sa faci este sa fii atent la topping-uri. Cele maimulte calorii sunt in sos, dar daca salata va avea un dressing simplu cu ulei de masline, atunci aceste calorii vor proveni din grasimi sanatoase. Chiar si asa trebuie sa fim atenti sa nu exageram cu dressing-ul deoarece prea multa grasime de orice fel din hrana ta poate duce la prea multa grasime pe corpul tau.

Antioxidantii care previn bolile din salata

Salatele cu frunze verzi cum ar fi salata verdemacrisrucolaspanacul si legumele colorate, cum ar fi rosiileardeiul gras rosu, verde, galben sau pline de vitamina C si vitamina A sub forma de betacarotenMorcovii si broccoli sunt de asemenea incarcate cu vitamine si antioxidanti care ajuta la protejarea organismului impotriva cancerului si a altor maladii cronice.

Fitochimicale din salata pot preveni imbatranirea prematura

Verdeturile si legumele colorate din salata sunt bogate in fitochimicale (a nu se confunda cu vitaminele si mineralele) care actioneaza in organism ca niste antioxidanti care previn deteriorarea celulelor care cauzeaza imbatranirea prematura.

Minerale esentiale din salata pentru oase puternice

Salatele cu frunzele verde inchis, spanacul spre exemplu, furnizeaza minerale foarte importante pentru organism si in acelasi timp greu de obtinut, cum ar fi magneziu, care sustine sistemul nervos, inima, sanatatea oaselor si ajuta organismul sa produca energie. Unele verdeturi sunt de asemenea surse bune de calciu. Pentru a avea si mai multe minerale in salata arunca in bol cateva nuciseminte de floarea soareluifructe uscate, sau un strop de branza maruntita. :)

Fibrele din salata si beneficiile lor

Fibrele din vegetale nu numai ca ajuta alimentele sa treaca prin tractul digestive, dar scadsalata
si riscul de a dezvolta boli de inima si diabet.

Legumele si fructele reprezinta toate niste surse bune, dar pentru a creste intr-adevar continutul de fibre din bolul cu salata, adauga legume cum ar fi nautulfasolea alba si linteFasole va aduce si mai multe minerale, cum ar fi fier si potasiu. Pentru un bonus nutritional, adauga un pic de proteine ​​la salata ta si poate fi un fel de mancare. Carnea de pui, sunca de curcan, fructe de mare, si ouale fierte sunt toate alegeri nutritive cu un nivel ridicat de proteine​​.

Nu uita sa dai LIKE si pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu noutati, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!

Asteptam parerile tale pe websiteul Valea Mare!

Sursa: qualithyhealth.com


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>