23Apr

Ce beneficii ascund culorile alimentelor?

Postat la 11:08:53 de georgiana in:

Spre deosebire de medicamente, unde ambalajul „vinde” totul, unde stii exact ca medicamentul X amelioreaza sau vindeca afectiunea Y, la alimente lucrurile nu sunt atat de clare. Este drept ca produsele oferite de natura au jucat rol de medici inca de pe vremea cand nu exista un termen care sa descrie aceasta meserie, dar lucrurile sunt relative si nimeni nu tine minte exact „cele 10 beneficii pe care le are broccoli”. Prin urmare, una dintre cele mai bune formule de decodare a intrebuintarilor si beneficiilor oferite de alimente este culoarea lor. Bineinteles, trebuie sa fie cea naturala!

culoare-alimente-1

Pigmentarea – ce ne spune despre ce mancam?

Culoarea alimentelor, in special a fructelor si legumelor, indica anumite proprietati generale pe care le vei retine usor pentru data viitoare cand mergi la piata.

Rosu

Culoarea aceasta este folosita in design-ul restaurantelor nu pentru ca ar trasmite ideea de romantism, asa cum ai putea crede. In definitiv, nu doar cuplurile ii calca pragul, nu-i asa? Rosul stimuleaza apetitul! In cazul fuctelor si legumelor, aceasta indica prezenta licopenei, un antioxidant cunoascut pentru capacitatea sa de a reduce riscul aparitiei cancerului de san sau de prostata. Aceeasi culoare ne spune si ca acel aliement contine acid folic si vitamina C, flavonoide, antocianine etc., toate cunoscute pentru reducerea inflamatiei si sprijinirea sistemului imunitar. Crescand cantitatea de rosii, fructe guava, pepene rosu, ardei sau grapefruit rosu , poti opri bacteriile care se infiltreaza in organism pentru a ataca peretii celulelor.

Verde

Cine spune ca pentru o vedere buna trebuie sa consumi doar morcovi?! Verdele indica prezenta unei cantitati mari de luteina , cunoscuta pentru oprimarea degenerescentei maculare sau cataractei. Iar ceea ce este si ami grozav este ca legume precum broccoli, kale sau varza de Bruxelles ajuta si la eliminarea toxinelor din organism si ii ofera vitamina K, potasiu, acizi grasi omega-3, acid folic si carotenoide. Spanacul contine insa si beta-caroten si clorofila, asa ca ai si mai multe beneficii! De asemenea, daca ai verde pe masa, ai si asigurarea ca presiunea arteriala este sub control!

Galben/portocaliu

Dovleac, caise, peirsici, cartofi (mai ales dulci), mango, portocale si mai sus-mentionatii morcovi, iata cateva exemple de fructe si legume cu pigmentare galben-portocalie. Cand ai in mana astfel de aliemente, tine minte ca ai si o cantitate considerabila de beta-caroten, cunoscut pentru imbunatatirea vederii si intarirea sistemului imunitar.

Alb

Probabil albul nu prea iti ia ochii la supermarketuri, de vreme ce painea alba ingrasa, iar zaharul este destul de nociv. Sunt insa si alimente de aceeasi nuanta care sunt de baricada cealalta, a sanatatii. Prin urmare, nu ocoli ceapa, usturoiul, conopida sau prazul pentru ca toate contin alicina, substanta cunoscuta pentru capacitatea de a lupta impotriva cancerului, a bacteriilor si infectiilor si care sprijina sanatatea inimii.

Albastru/Violet

Cand vine vorba despre nuantele mai intunecate, cum este albastru sau violet, sa fii sigur ca gasim aici antiocianina, substanta care imbunatateste circulatia sangelui, sprjina memoria si incetineste procesul de imbatranire. Ce putem include in aceasta categorie? Ei bine, fructe de padure precum mure sau afine, de livada, precum prune sau struguri, dar si legume precum conopida violet sau vanata.

Desi unii merg pe diferite directii cand vine vorba de alimentatie, este bine sa optezi pentru toate tipurile de culori, nu numai verde sau rosu. Pana la urma, ceea ce iti doresti tu este sa obtii cat mai multe beneficii din dieta, nu-i asa? J


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>