23Jun

Despre beneficiile consumului de seminte de floarea soarelui!

Postat la 05:43:07 de ioana in:

seminte de floarea soareluiNu cu mult timp in urma, semintele de floarea soarelui au fost recunoscute ca o alimentatie sanatoasa … pentru pasari! :)

Datorita insa continutului nutritional deosebit pe care il au aceste seminte de floarea soarelui, acestea reprezinta un aliment sanatos si pentru oameni. S-a constatat ca 30 g de seminte decorticate de floarea soarelui, contin 50% din valoarea zilnica de vitamina E necesara organismului uman. Vitamina E este un antioxidant puternic care neutralizeaza radicalii liberi din organism, imbunatateste vederea si joaca un rol foarte important in reducerea simptomelor asociate poliartritei reumatoide, astmului bronsic, osteoartritei si cancerului de colon.

Semintele de floarea soarelui sunt de asemenea, o importanta sursa de vitamina B1, B5, magneziu, seleniu si fosfor. Specialistii americani le considera un adevarat izvor de sanatate. Seleniul preluat din semintele gustoase este vital pentru un organism sanatos. Ajuta la regenerarea celulelor, activarea hormonilor tiroidieni si mentine elasticitatea tesuturilor. Neutralizeaza si efectul substantelor cancerigene si contribuie la regenerarea muschiului cardiac. Tocmai de aceea, alimentele cu un continut bogat de seleniu se recomanda in prevenirea si tratarea afectiunilor cardiovasculare si a bolilor batranetii.
Micile seminte de floarea soarelui sunt o sursa sigura de magneziu, care are rolul de a normaliza tensiunea arteriala si de a reduce riscul aparitiei infarctului. Magneziul previne migrenele si este necesar pentru sanatatea oaselor si muschilor.
Semintele de floarea soarelui mai contin: fitosteroli (sunt compusi din plante despre care se crede ca scad nivelul de colesterol din sange) si fitochimicale (ofera protectie impotriva cancerului).

Datorita continutului mare de nutrienti benefici pentru organism si datorita gustului placut, semintele de floarea soarelui pot fi consumate zilnic fie proaspete fie adaugate in prajituri sau salate.

Iata cateva  sugestii  pentru a consuma seminte de floarea soarelui:

  • adauga la cerealele de dimineata, in laptele cald sau rece.
  • garniseste salatele.
  • adauga la briose, pateuri si prajituri.
  • adauga la salata de fructe sau in iaurt.
  • faci paine acasa? presara seminte de floarea soarelui peste partea de sus inainte de coacere.
  • adauga in supe si legume sote (de exemplu in supa crema de conopida).
  • adauga la carnea de pui, ou, salata de ton.
  • adauga la crema de branza neindulcita, impreuna cu fructele tale preferate.

Tu consumi seminte de floarea soarelui neprajite la micul dejun sau la masa de pranz? Ai o reteta preferata sau o idee?

Nu uita sa dai LIKE si pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu noutati, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!

Asteptam parerile tale pe site-ul Valea Mare!

Sursa: wholefoodsmarket.com


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>