14Mar

10 schimbari sanatoase pentru o dieta echilibrata

Postat la 08:37:37 de georgiana in:

dieta-echlibrataSa mananci sanatos poate fi o povara uneori, mai ales daca ai un loc de munca obositor, timp liber putin si te confrunti cu mult stres. Cateva schimbari, mai precis zece, te vor ajuta sa scapi de redundanta replica de seara: „Si astazi am mancat prost”.

Schimbari care te vor apropia de dieta echilibrata

1. O dieta echilibrata nu trebuie sa contina bauturi carbogazoase. Consumul de bauturi de acest tip a fost asociat cu aparitia diabetului de tip 2, obezitate si densitate osoasa.

2. Daca obisnuiesti sa mergi la sala dupa orele de munca, este recomandat sa iei masa cu 2 ore inainte. Asa te vei recupera mai bine dupa efort.

3. Inlocuieste carnea rosie de orice fel cu pestele, de doua ori pe samptamana. Asigura necesarul de acizi grasi omega 3 si reduce nivelul colesterolului.

4. Redu consumul de sare. Daca obisnuiesti sa iei masa in oras sau sa consumi alimente procesate, probabil ca acestea au deja o cantiate considerabila de sare. 6 g pe zi este sufiecient.

5. Bea apa. Daca nu reusesti sa consumi 2 litri, afla ca 1,2 litri sunt suficienti pentru a preveni deshidratarea.

6. Incearca sa ai mereu la indemana fructe uscate, alune, snack-uri care sa contina fibre si care sa-ti tina de foame. N-ar fi rau sa strecori si cate un fruct.

7. Incearca sa nu mananci aceleasi lucruri in fiecare zi. Spre exemplu, cantinele ofera cam aceleasi feluri de mancare in fiecare saptmana. E bine sa mai schimbi din cand in cand planul. Asta inseamna sa ai o dieta echilibrata.

8. Renunta la grasimile saturale. Inlocuieste-le cu uleiuri vegetale pentru a preveni marirea colesterolului.

9. Ia un pranz bogat si evita dulciurile de dupa-amiaza. Ai nevoie de un mix bun de proteine pentru a face fata solicitarilor de peste zi.

10. Nu sari peste micul dejun. Oricat de grabit ai fi. O dieta echilibrate incepe de dimineata, nu uita :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>