27Feb

Direct din natura, cinci metode pentru a renunta la fumat!

Postat la 04:00:08 de ioana in:

Metode direct din natura pentru a renunta la fumatRenuntarea la fumat este o actiune individuala, iar ceea ce functionaza pentru unele persoane nu va functiona neaparat si pentru altele. Pe langa intentia pozitiva si concentrata pentru a renunta la acest viciu, multi oameni au nevoie de un pic de ajutor din surse externe. Asa cum unii reusesc sa se lase usor de fumat, fara sa experimenteze simptomele de sevraj si fara sa simta nevoia de a-si aprinde cate o tigara, iar altii trec prin cele mai neplacute stari fizice si psihice, metodele de a renunta la fumat sunt si ele diferite. Recomandat ar fi sa incepeti prin a incerca metode direct din natura inainte de orice altceva si cine stie… poate functioneaza! :)

De la ierburi la hipnoza: metode direct din natura pentru a renunta la fumat

1. Acupunctura

Acupunctura poate ajuta la ameliorarea simptomelor provocate de lipsa nicotinei din organism, (neliniste, iritabilitate). Acele sunt folosite pentru a stimula meridianele de energie în organism, fiind inserate in puncte cheie de presiune aflate pe diferite parti ale corpului. Nu trebuie sa va speriati de aceasta operatiune pentru ca nu este deloc dureroasa. Pacientii sunt supusi unei evaluari initiale cu un terapeut pentru a determina obiceiurile specifice fiecarui fumator: ce declanseaza dorinta de a fuma, cand si cat de des fumeazaTerapeutii recomanda in mod normal patru-cinci sedinte pentru a obtine efectul deplin.

2. Medicamente pe baza de plante, homeopatie si esente de flori

Unele medicamente pe baza de plante au proprietati care ajuta la atenuarea dorintei de a fuma. Acestea pot fi sub forma de tablete, ceaiuri sau tincturi direct din natura. Printre cele mai cunoscute plante cu efecte benefice in combaterea stresului si anxietatii amintim: musetel, levantica, skullcap si kava.

Toate aceste plante au un rol determinant in cresterea nivelului de dopamina si norepinefrina din creier, adica exact ceea ce se intampla atunci cand fumam. Trabuie insa sa fim foarte atenti la doza pentru ca luate in cantitati incorecte, acestea pot fi toxice.

3. Aromaterapia

Aromaterapia presupune folosirea uleiurilor naturale aromate, obtinute din plante, flori, seminte, frunze sau chiar din radacini pentru a stimula starea de bine. Aflata la indemana oricui si deloc costisitoare, aromaterapia ajuta la atenuarea sau chiar eliminarea stresului si asteniei, inlaturarea depresiilor, relaxarea organismului si detensionarea musculara.

Combina unele uleiuri esentiale, cum ar fi cel de musetel, levantica si lemn de santal pentru a obtine rezultate maxime. Poarta cu tine o sticluta de ulei de lavanda si inhaleaza ori de cate ori simti ca nu mai rezisti. Uleiul de lavanda reduce anxietatea produsa de renuntarea la fumat.

4. Hipnoterapia

Hipnoterapia poate fi o modalitate puternica de a elibera tiparele negative din gandurile noastre, permitind accesul la mecanismele psihice inconstiente ale subiectului. De asemnea, hipnoterapia poate fi vazuta ca instrument de control, permitand terapeutului sa influenteze bolnavul si sa-l dirijeze catre vindecare. Odata ajuns in starea de transa, pacientului i se vor „servi” sugestii si afirmatii care vor reactiona adanc in subconstientul sau. In relatia de hipnoterapie nu exista dominant/dominat si nu este vorba despre nimic artificial sau supranatural. In cazul fumatului, terapeutul va va aminti de toate beneficiile renuntarii la acest viciu, iar voi veti asocia acel sentiment pozitiv cu renuntarea la fumat.

5. Terapia de inlocuire a nicotinei

Aceasta terapie functioneaza pe principiul ca este mai usor sa rezolvi o parte a problemei atunci cand nu mai esti presat de cealalta – daca iti primesti doza de nicotina pe care organismul tau o cere cu insistenta si astfel iti satisfaci dependenta, iti va fi mai usor sa te concentrezi pe eliminarea obisnuintei. Daca ai eliminat acest gest de a fuma, poti incepe sa tratezi dependenta prin reducerea dozei de nicotina pe care o primesti prin intermediul plasturilor, inhalatoarelor sau gumei de mestecat.

Pentru a obtine o rata de succes cat mai mare, va recomand sa combinati tehnicile de mai sus si va doresc mult noroc. Renuntati la fumat acum!

Sursa: doarnatural.ro

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim! :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Responses to Direct din natura, cinci metode pentru a renunta la fumat!

  1. ioio says:

    Pe scurt: fumatoare de aproape 11 ani,un pachet pe zi. Recunosc, in vara 3 luni am fumat 2 pachete, uneori chair depasam. 16.02.2012 ora 19:30 am fumat ultima tigara. Din 17.02.2012 vreau sa ma conisder nefumatoare si sper ca mi-am castigat dreptul pt ca nu m-am atins de atunci de ele.
    Nu am avut curaj niciodata sa spun “de maine sau din data x ma las”. Credeam ca sunt prea slaba si nu voiam sa am dezamagesc. Nici macar moartea tatalui meu nu m-a convins sa spun “De azi nu voi mai fuma!”, desi mi-as fi dorit sa scapt de acest viciu inutil si distrugator.
    O prietena, fumatoare si ea, cu mai multi ani la activ, mi-a spus ca are in format audio cartea Metoda usoara de a te lasa de fumat-Allen Carr. Legende sunt multe pe tema asta. M-am gandit ca nu o sa am nimic de pierdut si nici vreun beneficiu.
    Cartea nu face minuni! Cei care s-au lasat si-au dorit si au fost sustinuti de cateva elemente ajutatoare pe care le gasesti in ea. Te invata cum sa privesti tigara. Iti explica de ce nu trebuie sa o idolatrizezi, ca esti in stare sa te descurci si fara ea si ca din momentul in care te hotarasti ca iti doresti sa te lasi trebuie sa te bucuri nu sa iti para rau. Daca tanjesti dupa ea, cu siguranta o sa redevi fumator, convingandu-te ca e un lucru de pret fara de care nu poti trai. Daca reusesti sa privesti lucrurile ca pe o eliberare si sa vezi beneficiile, ce stim cu totii ca sunt enorme, vei deveni un nefumator permanent(asa sustine cartea).
    Da, au trecut doar 10 zile de la ultima tigara, cu toate astea sunt mai sigura ca niciodata ca nu voi mai fuma. Nu m-am ferit de fumatori, ies in continuare cu ei la tigara in pauza la serviciu, fara a-mi aprinde si eu una. Ies cu prietenii, stau in locuri in care se fumeaza, nu mi-a fost greu si asta ma mira.
    Recunosc, am avut intentia de a-mi aprinde o tigara cand m-am enervat foarte tare dar m-am gandit ca nu are rost sa ma pedespsec pt ca m-a suparat cineva. Nevoia de a fuma a disparut mai repede decat ma asteptam si m-am felicitat ca nu am cedat.
    Am zis ca voi povesti pe scurt si nu mi-a iesit si inca mai am de zis. Am ascultat-o o data si… desi vroiam sa ma las, am continuat sa fumez. Am mai ascultat-o inca o data si mi-am dorit sa privesc lucrurile altfel si chair sa incerc, surpriza, cu succes in momentul de fata.
    De reguli principale mi-au ramas in cap:nu tanji dupa tigara, nu ai de ce si nu folosi inlocuitori de nici un fel, mai ales cei pe baza de nicotina. Iti faci rau, mentin dependenta. Chair daca reduci cantitatea de nicotina, corpul nu se dezvata, ba din contra, va cere din ce in ce mai multa pt a fi “multumit”, cam asa functioneaza toate dependentele.
    Te opresti brusc, corpul va cere, dar in scurt timp va uita de nicotina, dependenta fizica va disparea.
    Bafta multa!
    Poate o sa revin peste o vreme sa va spun daca mi-am pastrat convingerile de acum sau iar am cazut in capcana. Eu visez la prima varianta! :p
    Numai bine!

    • ioana says:

      Va multumim mult ca ati impartasit aceasta experienta cu noi. Va felicitam pentru decizia dumneavoastra si va uram mult succes in pastrarea acestor convingeri!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>