07Nov

Direct din natura, top 7 surse de sanatate pentru inima ta

Postat la 04:00:53 de ioana in:

direct din natura

Sa ne protejam inima este important la orice varsta, mai ales avand in vedere numarul tot mai mare al tinerilor care au astfel de probleme si din pacate, nu din dragoste… Stresul, viciile, viata moderna sunt factori care pot fi mai greu controlati, insa alimentatia sanatoasadirect din natura, este primul si cel mai usor pas catre o inima puternica. Iata, asadar, care sunt cele mai sanatoase alimente pentru inima:

Direct din natura - “medicamente”pentru inima

1. Somon: sursa excelenta de acizi grasi omega-3, pestele si in special somonul contribuie substantial la protectia inimii prin reducerea tensiunii, a inflamatilor la nivelul vaselor de sange si a riscului de formare a cheagurilor de sange. De asemenea, pestele este unul dintre cele mai importante alimente pentru inima datorita faptului ca ajuta la mentinerea colesterolului in limite normale. Recomandat este sa consumi peste (somon, ton, sardine, hering) de cel putin 2 ori pe saptamana, alaturi de o salata proaspata si o felie de lamaie bogata in vitamina C.

2. Uleiul de masline: micsoreaza nivelul colesterolului “rau”, este o sursa minunata de antioxidanti si scade semnificativ riscul unui atac de cord.

3. Ovazul: este un adevarat aliat impotriva colesterolului, dar si a glicemiei ridicate, contine acizi grasi omega-3, acid folic si potasiu, iar cantitatea mare de fibre solubile ajuta la mentinerea sanatatii sistemului digestiv.

4. Merele: datorita continutului de quercitina, merele actioneaza ca un puternic antiinflamator si previn formarea cheagurilor de sange; merele sunt printre cele mai importante alimente, direct din natura, pentru inima deoarece un consum regulat reduce cu 20% riscul dezvoltarii bolilor de inima.

5. Migdalele: cu un continut mare de uleiuri sanatoase, vitamina E, calciu, fier, magneziu, fosfor, zinc, proteine si fibre, migdalele regleaza nivelul colesterolului. Sa nu mai vorbim de doza mare de antioxidanti pe care ne-o furnizeaza cateva migdale crocante pe zi!

6. Cerealele integrale: daca nu aveai un obicei in a manca dimineata un bol de cereale cu lapte… ar trebui sa incepi chiar de astazi. Cerealele integrale consumate zilnic reduc cu 30% riscul de insuficienta cardiaca, dar si de ateroscleroza, micsoreaza tensiunea arteriala si cresc durata senzatiei de satietate, ajutandu-ne sa ne pastram silueta.

7. Legume cu frunze verzi: legumele cu frunze verzi (spanac, varza, broccoli, laptuci, salata verde, loboda, stevie) sunt excelente alimente pentru inima, datorita cantitatii mari de acid folic si vitamina E, contribuind in acelasi timp la imbunatatirea memoriei, micsorand riscul de diabet de tip II si furnizandu-ne o doza mare de antioxidanti.

Alte alimente direct din natura foarte importante care nu ar trebui sa lipseasca din dieta ta,  sunt rosiile bogate  in vitamine si licopensoiaafineleavocado sau nucile.

Protejeaza-ti inima zi de zi prin consumul acestor alimente pentru inima si pentru sanatatea generala a organismului!

Nu uitati sa dati LIKE si pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a intra in concurs si pentru a fi la curent cu ultimele noutati, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!

Asteptam parerile voastre!

Articol preluat de pe doarnatural.ro


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>