14Nov

Direct din natura, top surse de fier pentru fortificarea organismului

Postat la 04:00:32 de Valea Mare in:

oua, sursa importanta de fier direct din naturaNu doar persoanele care sufera de anemie au nevoie de o cantitate importanta de fier direct din natura, ci noi toti, pentru ca fierul creste nivelul de oxigenare a tesuturilor, intareste sistemul imunitar si are o puternica actiune antioxidanta. Femeile au o nevoie speciala de fier, in special in perioada menstruala, lipsa acestuia putand conduce la oboseala fizica si intelectuala, dureri de cap, ameteli, nervozitate sau pierdere in greutate. De aceea, important este sa incluzi in alimentatia ta zilnica urmatoarele alimente care contin fier in doze mari:

Continut de fier direct din natura, pentru organismul uman:

1. Carne rosie: in afara de cantitatea mare de fier, carnea rosie furnizeaza organismului si doze importante de vitamina D si B12, cupru, crom, zinc si seleniu. De asemenea, o grasime din compozitia acesteia – acidul linoleic conjugat, ajuta la arderea grasimilor si impiedica depunerea acestora pe abdomen sau coapse. Ficatul este unul dintre cele mai importante alimente care contin fier, in special cel de rata, porc, vita si pui.

2. Oua: un ou pe zi iti furnizeaza o buna parte din necesarul de fier, calciu, proteine si vitamina A, B1 si B2. Pentru o digestie usoara, consuma oua fierte moi, nu tari sau prajite.

3. Legume uscate (fasole uscata, soia, linte, mazare): in timp ce fasolea te apara de bolile de inima si colesterol crescut, mazarea previne accidentele vasculare si imbunatateste digestia, iar soia imbunatateste functionarea sistemului cardiovascular si intareste sistemul osos. Acestea sunt alimente direct din natura care contin fier, calciu, magneziu, fibre, acizi grasi omega-3 si multe alte substante necesare organismului!

4. Seminte (alune, nuci sau susan): alunele sunt bogate in vitaminela A, B, C si E, fier, calciu, fosfor, potasiu si au un continut foarte mic de colesterol, nucile contin iod, seleniu, acid folic, vitamina A, B si C si potasiu si ne imbunatatesc memoria, in timp ce susanul contine o cantitate mare de fibre si calciu si ne protejeaza de osteoporoza, imbunatateste digestia si scade nivelul de colesterol si de zahar din sange.

5. Legume verzi (spanac, broccoli, salata verde, praz, laptuci, stevie, urzici): in afara de vitaminele, mineralele si proprietatile antioxidante puternice, legumele verzi sunt alimente care contin fier din plin si care scad riscul aparitiei diabetului de tip 2 cu 14%, conform cercetatorilor de la Universitatea Leicester din Marea Britanie.

6. Cereale integrale (grau, orez brun, ovaz sau tarate): toate aceste cereale nu suntaltceva decat alimente direct din natura care contin fier, dar si complexul de vitamina B, magneziu, fosfor si zinc, pastrand senzatia de satietate timp indelugat si contribuind la mentinerea siluetei.

7. Cacao si ciocolata neagra: calciu, zinc, fosfor, magneziu si antioxidanti, dar si 36mg de fier / 100mg de cacao, toate acestea insotite de un gust mirific! :D

Alte surse de fier direct din natura

Alte alimente care contin fier din abundenta sunt scoicile, stridiile si midiile, ierburile uscate, fructele deshidratate (stafide, prune, etc.), pestele sau semintele de floarea soarelui.

Asa ca nu mai pierde timpul si incepe chiar de astazi sa-ti intaresti organismul si sistemul imunitar!

Nu uitati sa dati LIKE si pe pagina noastra de Facebook pentru a intra in concurs si pentru a fi la curent cu ultimele noutati, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!

Sursa: doarnatural.ro


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>