30Aug

Fasolea boabe: un super aliment subevaluat

Postat la 04:34:20 de ioana in:

fasolea boabeStiati ca unul dintre alimentele cele mai neglijate si subevaluate este fasolea boabe? Si asta in ciuda faptului ca fasolea boabe ofera nenumarate beneficii sanatatii organismului uman si poate fi incadrata in mai multe grupuri diferite de produse alimentare. Desi bogata in carbohidrati, aceasta se simte ca acasa in grupa de legume, oferind o gama larga de vitamine, minerale si antioxidanti. Se pot incadra in grupul de alimente proteice, furnizand proteine din belsug si spre deosebire de alti membri ai acestui grup, fasolea boabe nu are aproape deloc grasimi. In plus, spre deosebire de alte alimente proteice, fasolea boabe ajuta la scaderea nivelurilor de colesterol si trigliceride. De altfel, desi este un aliment cunoscut de secole, doar in ultimul timp fasolea boabe a inceput sa fie cotatat ca si super aliment. Sa vedem si de ce:

Fasolea boabe si beneficiile ei pentru inima

Fasolea boabe contine o abundenta de fibre solubile, care pot scadea nivelul colesterolului si trigliceridelor. Ar fi de preferat sa consumati fasolea cruda si nu conservata, deoarece aceasta din urma va avea un continut destul de mare de sare.

Fasolea boabe este saraca in grasimi

Cele mai multe tipuri de fasole boabe contin circa 2-3% grasimi, si nici un pic de colesterol, cu exceptia cazului in care sunt prelucrate sau preparate alaturi de alte ingrediente, cum ar fi untura (verificati mereu eticheta produselor!)

Fasolea boabe este plina de protetine

Aproximativ 1/2 ceasca de fasole ofera 7 grame de proteine, la fel ca 30 g de carne de pui sau peste. Vegetarienii, veganii si persoanele care mananca foarte rar carne sau peste pot obtine necesarul de proteine introducand fasolea in dieta.

Fasolea boabe echilibreaza nivelul de zahar din sange

Cu un indice glicemic scazut, fasolea contine un amestec foarte bun de glucide si proteine. Din aceasta cauza, boabele sunt digerate lent, ceea ce ajuta la mentinerea glicemiei si poate reduce oboseala si iritabilitate.

Fasolea boabe ajuta digestia

Plina de fibre, fasolea poate ajuta la crearea unei regularitati prin prevenirea constipatiei. Pentru a maximiza masa, asigurati-va ca insotiti alimentele bogate in fibre cu fluide cum ar fi apa plata sau carbogazoasa. Avand intre 5 si 8 grame de fibre per 100 de grame de fasole, aceasta este ideala pentru cei care sunt sensibili la gluten.

Fasolea boabe va satisface

Deoarece boabele sunt metabolizate mai lent decat alti carbohidrati ele pot ajuta la pierderea in greutate, mentinandu-ne sentimentul de plin, fara a avea un contiunut excesiv de ridicat in calorii.

Surse: miasdomain.com

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!   :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>