28Aug

Fistic: stiti cate beneficii aduce organismului?

Postat la 05:24:35 de ioana in:

fisticIn ultimile cercetari s-a dovedit ca daca o sa alegem sa consumam zilnic fistic, o sa ne putem bucura de multe beneficii aduse de acesta sanatatii organismului. Asa ca daca va intrebati de ce sa mancati fistic, mai jos puteti gasi cateva argumente pertinente care ar trebui sa va determine sa-l adaugati in cosul vostru de cumparaturi cu prima ocazie. Eu una m-am convins si l-am adaugat la categoria produse sanatoase de rontait. :)

Fistic – eliberarea de antioxidanti cheie in organismul uman

Acest studiu confirma faptul ca in timpul digestiei sunt eliberati nutrienti cheie din fistic si astfel exista posibilitatea de a fi absorbiti in tractul gastro-intestinal. Printre acesti nutrienti se numara polifenolii, carotenoizii (vitamina A) si tocoferolii (vitamina E), toti avand calitati antioxidante puternice.

Odata eliberate in timpul digestiei, aceste substante sunt disponibile pentru a fi preluate de catre organism. Astfel, consumul de fistic devine extrem de benefic pentru sanatate, mai ales pentru bolile de inima. Studiul a aratat ca atunci cand se consuma zilnic fistic creste cantitatea de luteina in sange, ceea ce duce la o scadere a colesterolului rau (LDL), contribuind astfel la un risc redus de boli de inima. Nivelul de colesterol din fistic este extrem de scazut, constituind o alegere sanatoasa pentru cei ce vor sa-si mentina greutatea.

Fisticul, ca toate semintele, este extrem de bogat in fibre, acestea ajutand la digestie si grabind instalarea senzatiei de satietate. 30 de grame de fistic contin in jur de 3 grame de fibre, adica echivalentul a doua prune.

In fistic se gaseste si seleniu, un antioxidant important pentru mentinerea si repararea structurii celulare, reducand astfel riscul de dezvoltare a cancerului si altor boli.

Fisticul contine si luteina, un carotenoid important care ajuta la intarirea sistemului imunitar, dar si a sistemului reproductiv.

Atentie insa ce fistic consumati! Recomandat ar fi sa nu alegeti varianta sarata, deoarece sarea favorizeaza retentia de fluide in organism si poate creste tensiunea.

Surse: foodbev.com

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!  :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>