20Jan

Fructe si legume, beneficii direct din natura

Postat la 05:39:38 de ioana in:

fructeInca de mica am fost indragostita de fructe si legume, fiind practic singurele alimente pe care nu le refuzam niciodata, ba din contra le consumam cu foarte mare placere. Chiar si acum, nu trece o zi fara sa nu consum un fruct sau fara sa nu mananc o salata si, conform ultimelor studii si articole din media, se pare ca am ales un stil de viata sanatos.

De ce este importanta culoarea pentru fructe si legume

Consumul de fructe si legume este in general benefic pentru sanatate, asta se stie, dar am aflat si ca diversele fructe si legume, in functie de culoarea lor, sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de varii tipuri.

Spre exemplu, se pare ca licopenul, un super anti -oxidant ce impiedica formarea celulelor canceroase si inhiba inflamatia arteriala, se gaseste in fructe si legume de culoare rosie. Astfel, daca consumam rosii, grapefruit rosu, pepene sau papaya ne vom bucura de beneficiile acestui anti-oxidant.

Asa cum stim de mici, beta-carotenul este asociat culorii portocaliu si se gaseste in fructe si legume de aceasta culoare. Consumand morcovi, caise, mango vom avea un sistem imunitar mult mai stabil, vom imbunatati sanatatea pielii si ne vom feri de probleme oculare

Culoarea verde, culoarea mea preferata ;), este considerata culoarea vietii, deoarece este un indicator al prezentei clorofilei. Continutul de clorofila al unui produs alimentar este un indicator major al beneficiilor pentru sanatate; alimentele bogate in clorofila fiind extraordinar de utile in purificarea organismului. In plus, alimentele verzi contin luteina si zeaxantina, substante care sunt studiate pentru capacitatea lor de a proteja retina. Ele sunt, de asemenea, bogate in acid folic, magneziu, cupru, B6, si potasiu

Legume albe precum praz, ceapa, usturoi contin doua componente principale cu importanta terapeutica: allicin si compusi bio-activi care contin sulf. Allicinul este un puternic anti-microbiean care distruge bacterii, virusuri, ciuperci si de asemenea un puternic anti-inflamator, distrugand cancerul si scazand colesterolul. Ciupercile contin beta-glucan, seleniu, vitamina B6, zinc, cupru si substante critice pentru functia imunitara. Conopida contine fitochimicale Indol-3-carbonil si Sulforaphanes care sunt unele dintre cele mai importante substante in lupta impotriva cancerului. 

Si lista poate continua…

Important este, indiferent de culoare, sa includem cat mai multe fructe si legume in alimentatia zilnica si sa ne bucuram de gustul si savoarea acestor produse direct din natura, profitand din plin de beneficiile lor. 

Asteptam si parerile voastre! :)

Sursa: NaturalNews

Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>