16Feb

Goji, cunoscut si drept fructul longevitatii

Postat la 04:00:18 de ioana in:

GojiPoate ati auzit in ultimul timp sau ati tot citit (sau chiar ati vazut :)) ca acest fruct, goji, este extrem de promovat ca fiind unul dintre cei mai eficienti antioxidanti creati de naturaSe pare ca nivelul de antioxidanti al fructelor goji este de 25300 unitati, aproape de 20 de ori mai mult ca al portocalelor. Acum, e drept ca  eu la noi nu am vazut decat varianta de fructe uscate, dar din cate am citit chiar si acestea isi mentin aceleasi proprietati curative, fiind renumite mai ales pentru incetinirea procesului de imbatranire.

Continutul fructelelor goji

Vitamine

  • vitamina C – mult mai multa decat citricele
  • vitamina A – ajuta la imbunatatirea vederii
  • vitamina Eantioxidant puternic care previne aparitia si evolutia aterosclerozei
  • vitaminele – B1, B2, B6 – necesare proceselor biochimice de transformare a hranei in energie

Carotinoizi

Fructele goji contin in cantitati foarte mari o gama larga de carotinoizi cu efect puternic antioxidant si de fotoprotectie solara, cei mai importanti fiind:

  • beta-carotenul, in cantitate mai mare decat in morcovi, esential pentru producerea vitaminei A
  • zeaxantina, cu efect protector asupra retinei
  • luteina, importanta pentru regenerarea ADN-ului si a tuturor celulelor organismului, in general

Minerale

Fructele goji contin 21 de microelemente, printre care: fier, magneziu, potasiu, cupru, calciu, fosfor, zinc si germaniu – un agent anticancerigen, care se regaseste foarte rar in alimente.

Aminoacizi si proteine

Fructele goji contin 18 aminoacizi, dintre care 8 aminoacizi esentiali. Acestia sunt indispensabili unei vieti sanatoase si nu pot fi sintetizati de organism, de aceea trebuie procurati din alimente.

Acizi grasi

Reprezinta o parte importanta a unei diete sanatoase, fiind necesari organismului deoarece ajuta la transportul oxigenului prin sange catre toate zonele corpului, contribuind la dezvoltarea si intarirea tesuturilor, deci a organelor.

Alte substante importante

  • beta-sisterol – are efect antiinflamator si un rol semnificativ in scaderea nivelului de colesterol rau
  • fisalina – intareste sistemul imunitar, are efect antiviral
  • betaina – actioneaza benefic in caz de tulburari nervoase, imbunatateste memoria, protejeaza ficatul
  • ciperona – are un rol important in reglarea tensiunii arteriale
  • solavetivona – efect puternic antifungic si antibacterial

Cum se consuma fructele goji?

Aceste fructe au un gust dulce – acrisor si se consuma sub forma de fructe proaspete (cum spuneam la noi nu am vazut), fructe uscate, suc sau ceai. 10-30 grame de fructe va asigura necesarul zilnic de vitamine si nutrienti.

Efectele benefice ale fructelor goji

Cu un continut atat de bogat de vitamine, minerale, proteine si alte substante benefice organismului, fructele goji contribuie la:

  • cresterea nivelului de energie a organismului
  • mentinerea si intarirea sitemului imunitar
  • sanatatea inimii si reglarea tensiunii arteriale
  • mentinerea nivelului normal al glicemiei
  • protejarea vederii
  • sprijinirea proceselor hepatice si renale
  • intarirea oaselor si ligamentelor
  • mentinerea unui sistem nervos sanatos
  • protejarea pielii impotriva radiatiilor solare puternice
  • mentinerea greutatii corporale normale
  • stimularea apetitului sexual
  • intinerire, longevitate

Voi ati incercat aceste fructe? Le puteti gasi in dverse forme si combinatii la prietenii nostri de la BioBunatati aici!

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim! :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>