04Jul

Incredibil! Gradinaritul te poate ajuta sa fii sanatos atat fizic cat si psihic

Postat la 04:39:38 de ioana in:

gradinaritulGradinaritul este o activitate care te pune in legatura cu natura, te ajuta sa obtii legume si fructe proaspete pentru o alimentatie sanatoasa, te ajuta sa iti infrumusetezi curtea casei cu flori si plante ornamentale si chiar  te ajuta sa te mentii sanatos din punct de vedere fizic si psihic. Muncind pamantul, te incarci cu energie pozitiva si in plus petreci mai mult timp in aer liber. Gradinaritul te ajuta sa gandesti pozitiv si iti da o stare de spirit buna.

Gradinaritul este ca o „mangaiere” pentru suflet 

Foarte multi oameni cand au o depresie, isi gasesc consolarea muncind in gradina! Cateva ore petrecute in gradina, smulgand buruieni, plantand seminte si rasaduri, au ca efect, aparitia zambetului pe fata lor. Exista aproape o legatura spirituala intre om si pamant. Pe masura ce muncesti pamantul, acesta devine al tau! Timpul petrecut in gradina este ca o investitie facuta pentru sanatatea ta. Daca ai parte de o gradina, acorda-ti cateva ore pe saptamana pentru a munci si vei avea posibilitatea in fiecare zi sa reflectezi asupra efortului depus si a rezultatelor obtinute.

Cum sa nu te bucuri de viata atunci cand esti inconjurat de flori si plante pe care le-ai crescut cu mana ta? Un studiu al Universitatii din Texas a concluzionat ca oamenii care au ca hobby gradinaritul se considera mai optimisti, mai norocosi si sunt mai fericiti fata de cei care nu au aceasta ocupatie. 

Gradinaritul reduce riscul de osteoporoza

Ca orice alta activitate ce implica efort fizic, gradinaritul este benefic pentru sanatatea ta si a oaselor tale. Un alt studiu al Universitatii din Arkansas a concluzionat, ca femeile care se ocupa de gradinarit, prezinta un risc mai scazut de osteoporoza fata de cele care practica un sport regulat ca jogging-ul sau innotul.

Gradinaritul scade riscul de aparitie a diabetului

Lipsa activitatii fizice este unul din factorii raspunzatori pentru aparitia diabetului. Cei care practica gradinaritul fac mai mult de 3 ore de miscare saptamanal. In plus, in cazul in care cultivi in gradina ta fructe si legume pe care le consumi, esti cu atat mai ferit de riscul aparitiei diabetului.

Gradinaritul te ajuta sa ai un somn linistit

Gradinaritul te ajuta sa te eliberezi de stres, acesta fiind un factor ce perturba somnul. Nu putine sunt metodele prin care ne putem bucura de natura si de beneficiile ei si prin care putem elimina stresul acumulat in viata noastra. Terapeutii recomanda miscarea sau, plimbarea in aer liber, meditatia si relaxarea in mijlocul naturii, desfatarea cu razele soarelui, imbogatirea casei cu cat mai multe plante si, nu in ultimul rand, gradinaritul. Motivul pentru care natura pare sa aiba un efect atat de relaxant este prezenta permanenta a culorii verde, culoare care este folosita in diverse terapii, inclusiv in terapia de eliminare a stresului. Culoarea verde este o culoare armonioasa, echilibranta, centrala in spectrul de culori si este un punct de balanta pentru culorile reci si calde din ansamblul coloristic. De aceea, este culoarea ideala in tratarea stresului si este folosita de terapeuti in diverse tratamente impotriva traumelor, socurilor si experientelor negative, tocmai pentru efectul calmant pe care il genereaza. Tocmai pentru ca este o activitate care se desfasoara intr-un mediu verde, deci implicit calmant, gradinaritul poate fi o metoda excelenta de a ne recrea. Putem planta atat legume cat si fructe, pentru o dieta sanatoasa, cat si flori si plante de gradina, ornamentale, pentru desfatarea simturilor si pentru crearea de frumos.

Asa ca nu mai sta pe ganduri…daca ai gradina iesi in natura si profita din plin de ea! Noi asa incercam sa facem aici la Valea Mare.:)

Nu uita sa dai LIKE si pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu noutati, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!

Asteptam parerile voastre!


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>