19Jul

Laptele de migdale: o bautura delicioasa, dar si extrem de sanatoasa

Postat la 04:00:47 de ioana in:

laptele de migdaleLaptele de migdale reprezinta o alternativa sanatoasa la laptele procesat din comert, fiind o bautura delicioasa, bogata in proteine, acizi omega 3, vitamina E, zinc, magneziu, potasiu si fier, dar in acelasi timp saraca in calorii. Este o optiune nemaipomenita pentru cei care au intoleranta la lactoza, gustul fiind foarte putin diferit de cel al laptelui de provenienta animala.

Inainte sa ne delectam cu beneficiile acestei bauturi, haideti sa vedem cum putem obtine aceasta bautura minunata.

Cum se prepara laptele de migdale

Desi se gaseste in comert in diverse sortimente, laptele de migdale poate fi preparat cu succes si acasa. Si nu exista doar o reteta, ci un numar extrem de generos de retete pe care le poti incerca. Aveti grija insa la ingrediente, pentru ca nu vreti sa transformati un produs cu numar mic de calorii intr-o bomba calorica. Eu va propun o reteta usurica, cu continut caloric mic. Aveti nevoie de o cana de migdale, trei cani de apa si doua linguri de susan. Lasati la inmuiat peste noapte migdalele intr-un castron cu apa. A doua zi scurgeti apa si mixati samburii in blender impreuna cu o cana de apa si cu cele doua linguri de susan. Pasta obtinuta se strecoara printr-un tifon sau printr-o sita, iar apoi rezultatul se toarna intr-un recipient si se pune la frigider.

Beneficii aduse sanatatii de laptele de migdale

Aceasta alternativa sanatoasa la laptele de vaca vine cu un bagaj de beneficii deloc de neglijat:

Daca alegeti (si sper sa o faceti!) sa consumati laptele de migdale ca atare, fara sa adaugati arome si indulcitori, la o portie (250 ml) veti avea aproximativ 60-70 de calorii, 1-2 g proteine, 2,5 g grasimi (dintre care 0 grasimi saturate) si 8 g carbohidrati. Datorita continutului caloric scazut, laptele de migdale este un plus incontestabil pentru dietele orientate catre pierderea kilogramelor, sustinute si de un program echilibrat de exercitii fizice.

Fata de laptele de origine animala, laptele de migdale nu contine colesterol si grasimi saturate, fiind extrem de sanatos pentru cei cu probleme cardiovasculare. Aportul insemnat de magneziu si potasiu, minerale cu rol crucial in activitatea cardiaca, este inca o dovada pentru realul suport acordat sanatatii inimii si arterelor.

Laptele de migdale este deosebit de bogat in calciu, o cana de lapte asigurand 30% din doza zilnica recomandata de calciu si 25% din cea de vitamina D – responsabila cu asimilarea calciului. Concentratia de magneziu sustine si ea absorbtia optima a calciului, pentru un sistem osos de nota 10.

Se pare ca laptele de migdale ne depaseste toate asteptarile, venind cu beneficii importante si pentru piele. Un pahar de lapte ofera nu mai putin de 50% din doza zilnica recomandata de vitamina E, recunoscuta pentru proprietatile antioxidante puternice,  pentru lupta impotriva radicalilor liberi si pentru rolul important in asimilarea vitaminei A – importanta pentru o vedere sanatoasa si pentru o dezvoltare armonioasa.

Desi este sarac in proteine, laptele de migdale compenseaza in ceea ce priveste sustinerea musculaturii printr-un continut bogat de minerale. Acestea ajuta la dezvoltarea musculara, pe langa rolul crucial pe care il au pentru sanatatea inimii si a sistemului osos. Riboflavina (vitamina B) si fierul din laptele de migdale ajuta la absorbtia si asimilarea proteinelor, al caror rol pentru cresterea  si regenerarea musculara este arhicunoscut.

Sursa: topfitness.ro

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim! :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>