01Aug

Minerale: voi stiti ce rol au acestea in organismul nostru?

Postat la 04:31:46 de ioana in:

minerale din alimenteDe multe ori auzim ca organismul nostru depinde de un nivel optim de vitamine si minerale. Desi despre vitamine auzim zilnic ca ele ne ajuta sa vedem mai bine, sa avem o piele mai frumoasa, o memorie mai buna, despre minerale nu auzim si nici nu stim prea multe. Cu toate acestea, mineralele sunt la fel de importante ca vitaminele, deci ar trebui sa le acordam acelasi credit. Asa ca hai sa vedem care este rolul acestora si care sunt principalele surse direct din natura.

De ce avem nevoie de minerale?

Mineralele sunt necesare organismului pentru ca acesta sa functioneze normal si noi sa fim sanatosi. Cu toate ca nu se dicuta asa mult despre minerale, o parte din ele ne sunt cunoscute datorita campaniilor publicitare facute de unele companii sau de ministerul sanatatii. Un astfel de mineral (probabil cel mai celebru :)) este calciul, necesar organimsului pentru a avea oase puternice, musculatura bine formata, fiind vital pentru procesul de crestere.

Un alt mineral important, dar care nu beneficiaza de prea multa atentie, este fosforul. Ca si calciul, sunt necesare anumite nivele de fosfor pentru a mentine sanatatea organismului. Acesta are un rol important in formarea si mentinerea sistemului osos si este crucial metabolismului, sistemului nervos  si pentru mentinerea echilibrului acidului din organism.

Si lista poate continua: fierul joaca un rol important in transportul oxigenului in sange, magneziul este important in procesele enzimelor din organism, sodiul regleaza volumul fluidelor din organism jucand astfel un rol important in hidratare, in timp ce zincul este important pentru vindecarea ranilor si maturizarea sexuala.

Surse direct din natura pentru minerale

Sa vedem si de unde putem sa beneficiem de aceste minerale:

Sarea de Himalaya

O sursa excelenta pentru minerale este sarea de Himalaya. Spre deosebire de sarea procesata utilizata in mod normal, aceasta sare contine tot spectrul de minerale, fiind in special o sursa foarte buna de clorhidre si sodiu.

Legume

Din fericire pentru noi, legumele sunt pline atat de vitamine cat si de minerale. De exemplu, daca vreti sa beneficiati de calciu, atunci mancati legume precum broccoli si napi; magneziul il gasiti in cereale si fructe; cuprul in seminte si nuci.

Minerale puteti gasi si in fructele de mare, in oua si in produse lactate si de origine animala. Asa ca pentru a nu fi nevoiti sa apelati la suplimente, cel mai bine ar fi sa va asigurati ca dieta voastra contine suficiente surse de minerale si vitamine.

Surse: organicsoul.com

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim! :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>