24Sep

Legume sanatoase, nicio masa fara o portie!

Postat la 04:42:18 de ioana in:

legumeSpre deosebire de fructe care, desi sunt extrem de sanatoase, atunci cand sunt consumate in exces va pot face sa va depasiti limita zilnica de zahar recomandata (in special daca este vorba despre banane, struguri, mango, rosii sau smochine), legumele au un continut glicemic mai mic si reprezinta o gustare minunata la orice ora din zi. Iar daca nu aveti obiceiul de a rontai legume sanatoase in fiecare zi, va oferim cateva sugestii pentru a le include mai usor in alimentatie.

Legume sanatoase la felul principal, in gustari sau in desert

Daca nu sunteti adepti ai salatelor de dimineata, puteti sa va preparati o omleta zdravana cu ardei gras, ceapa, patrunjel, spanac, ciuperci sau broccoli, pentru o portie sanatoasa de fibre si proteine care va vor oferi o senzatie de satietate de lunga durata.

Aveti pofta de dulce? Potoliti-o cu legume sanatoase coapte, cum ar fi cartofii dulci (surse excelente de vitamina A), morcovii sau sfecla.  Dulce, satios si minunat pentru silueta!

Poate ca o bucatica de conopida sau cateva feliute de dovlecel nu suna atat de apetisant (daca nu sunteti un fan al legumelor, bineinteles), dar incercati sa faceti combinatii indraznete cu sosuri aromate sau condimentate, taindu-le in forme speciale sau inventand retete usoare.

Nu doar carnea poate sfarai pe gratar, ci si porumbul, morcovii, conopida, sfecla, cartofii sau ciupercile. Iar aroma este absolut fabuloasa!

Includeti legumele in “felul principal”. Ce spuneti de un cordon-bleu umplut cu legume precum sparanghel, mazare sau spanac? Dar de chiftelute cu dovlecei, morcovi sau castraveti rasi? Incercati sa inlocuiti, pe cat posibil, alimentele bogate in grasimi (cum ar fi in acest caz cascavalul si sunca) cu legume, iar daca reteta contine legume… dublati cantitatea.

Legume sanatoase pentru sandviciuri gustoase: daca obisnuiati sa puneti maioneza sau ketchup la sandviciuri, incercati un amestec in blender din frunze proaspete de spanac, usturoi si ulei de masline. Delicios!

Legume sanatoase, pentru o viata plina de energie

Asadar, profitati de vitaminele, mineralele si proprietatile minunate ale legumelor si nu ratati nicio ocazie pentru a le include in dieta. Pofta buna!

Sursa: doarnatural.ro

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!    :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>