28Jun

Proteine alimentare recomandate pentru o dieta sanatoasa

Postat la 04:24:50 de ioana in:

proteine alimentarePe timp de vara este indicat sa mai renuntam la produsele de origine animala si sa ne bazam dieta mai ales pe fructe si legume proaspete. Cu toate acestea, nu trebuie sa renuntam complet la acele proteine alimentare de origine animala. Iata si de ce:

Nevoia de proteine alimentare de origine animala

Proteinele sunt absolut necesare organismului uman: ele contribuie la cresterea si dezvoltarea noastra, sunt utilizate pentru producerea hemoglobinei (“responsabila” cu transportul oxigenului), contribuie esential la sanatatea oaselor, a muschilor, a organelor interne si la vindecarea ranilor, cresc imunitatea si rezistenta la actiunea nociva a substantelor toxice.

Desigur, avand in vedere colorantii si substantele daunatoare din produsele de carne procesate, proteinele provenite din fructe si legume par mult mai sanatoase. Si chiar sunt foarte sanatoase, doar ca  sunt si… incomplete. Spre deosebire de proteinele din carne, acestea nu contin toti aminoacizii esentiali necesari bunei functionari a organismului nostru, sau ii contin in cantitati foarte mici.  Din cele 22 de tipuri de aminoacizi care ne sunt necesari, 9 nu pot fi produsi de organism si trebuie procurati din alimentatie… iar multe dintre sursele vegetale de proteine nu ne pot oferi aminoacizii necesari.

Cele mai bogate surse de proteine alimentare de origine vegetala sunt nucile si semintele, cerealele integrale, fasolea, lintea, insa acestea cu greu pot acoperi necesarul zilnic de proteine in alimentatia unui adult, care este de aproximativ 2-2,5 g pentru fiecare kilogram de greutate corporala. Astfel, o dieta echilibrata si sanatoasa este una care include si proteine alimentare complete, din surse precum carnea macra de vita sau de pasare, oua, produse lactate si mai ales peste!

Necesarul de proteine alimentare in dieta zilnica

Asadar, profita de fructele si legumele verii si de bogatia lor de vitamine si minerale, renunta la mezeluri si la alte produse procesate din carne, dar consuma saptamanal peste, produse lactate si cate o bucatica de carne slaba, preparata cat mai natural, pentru a acoperi necesarul zilnic de proteine alimentare.

Sursa: doarnatural.ro

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim! :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>