30Jan

Seminte de susan – proprietati mari pentru sanatate, in seminte mici

Postat la 04:00:21 de ioana in:

seminte de susanDuminica am mancat la un restaurant ceva delicios: piept de pui cu seminte de susan. Eu una sunt fan susan si imi plac la nebunie saratelele sau covrigeii cu susan, asa ca am fost entuziasmata sa descopar noi oportunitati pentru a-l folosi ca ingredient. Si se pare ca nu are doar un gust irezistibil, ci are si proprietati numeroase si benefice care vin in ajutorul nostru pentru a ne pastra si intari sanatatea.

Vitaminele A, B, E, C, calciu, fier, fosfor, potasiu, magneziu, seleniu, sodiu, zinc, cupru, mangan, proteine, fibre si altele, toate confera crocantelor seminte de susan, proprietati dintre cele mai diverse, esentiale atat pentru sanatate, cat si pentru frumusete. Iata-le pe cele mai importante.

Seminte de susanproprietati esentiale pentru intreg organismul:

Proprietati antiinflamatorii

Datorita cantitatii mari de cupru si calciu, semintele de susan previn si diminueaza durerile cauzate de artrita, intaresc oasele, dintii, articulatiile si vasele de sange si scad riscul instalarii osteoporozei.

Seminte de susan si tensiunea arteriala

Datorita continutului de magneziu, care indeparteaza insomniile si migrenele si datorita cantitatii considerabile de grasimi monosaturate si vitamina E, semintele de susan, mentin inima sanatoasa si ne protejeaza de bolile cardiovasculare.

Proprietati anticancerigene

Semintele de susan, contin o doza importanta de antioxidanti, datorita prezentei de lignani (compusi naturali sintetizati in plante).  Acestia, ne protejeaza de diferite tipuri de cancer, in special de cel de colon, san sau prostata.

Proprietati energizante

Consumul de seminte de susan ajuta la intarirea sistemului imunitar, ne ofera o doza mare de energie si ne ajuta sa ne odihnim mai bine, imbunatatind calitatea somnului.

Proprietati antiobezitate

Sursa importanta de cupru si mangan, semintele de susan reduc pofta de dulciuri, imbunatatesc metabolismul si ajuta la mentinerea siluetei. Atentie, totusi, orice exces este daunator, iar un consum de seminte de susan in cantitati foarte mari, poate conduce la cresterea greutatii corporale, 35 g continand aproximativ 200 calorii.

Seminte  de susan si acidul folic

Acidul folic, este extrem de important in special pentru gravide, pentru prevenirea nasterii inainte de termen si diminuarea riscului de anomalii la fat, dar si pentru celelalte persoane, scazand riscurile de boli de inima sau de cancer de col uterin si imbunatatind performantele intelectuale.

Seminte de susanproprietati importante cu gust divin

Ati incercat vreodata sa presarati cateva seminte de susan pe obisnuita salata sau pe un simplu sandvici? Daca nu, cu prima ocazie, veti fi cu adevarat incantati de gustul obtinut! Garantat. :)

Sursa: doarnatural.ro

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim! :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Responses to Seminte de susan – proprietati mari pentru sanatate, in seminte mici

  1. Pingback: Migrene: cum putem scapa de ele folosind remedii direct din naturaValea Mare | Direct din natura: savoare autentica pentru stilul tau de viata

  2. Pingback: Laptele de migdale: o bautura delicioasa, dar si extrem de sanatoasaValea Mare | Direct din natura: savoare autentica pentru stilul tau de viata

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>