20Jun

Smoothie – cum sa-l preparam pentru a fi sanatos, nu doar delicios

Postat la 04:00:13 de ioana in:

smoothieIn anii ’60, smoothie-urile au fost prezentate drept o bautura sanatoasa, numai buna pentru a fi introdusa in dieta. La acel moment, smoothie-urile erau facute cu lapte, iaurt si gheata, amestecate cu fructe. Si din cand in cand chiar cu ciocolata sau cu unt de arahide. Evident, amestecul era extrem de gustos, devenind rapid si foarte popular, mai ales ca oferea iluzia unei bauturi sanatoase. Insa, desi era mult mai sanatos decat omniprezentele sucuri indulcite si carbogazoase, beneficiile pentru sanatate aduse de acel tip de smoothie nu se pot compara in niciun caz cu faimoasele smoothie-uri verzi facute astazi din fructe si legume.

Ce este un smoothie verde?

Smoothie-urile “verzi” preparate in prezent contin ca lichid de baza apa, alaturi de multe legume si fructe proaspete, care impreuna creeaza o bautura cremoasa, plina de substante nutritive si usor de digerat.

Cu toate acestea, smoothie-urile verzi nu ar trebui nici pe departe sa inlocuiasca total sucurile naturale din dieta noastra. Cel mai bine ar fi sa consumam din fiecare, ele completandu-se foarte bine. Smoothie-urile “verzi” sunt adesea folosite ca aperitive in dietele vegetariene, insa le putem include in orice dieta, alaturi de sucuri naturale. Astfel ne vom bucura de o stare mai buna a sanatatii, atat timp cat o sa evitam produsele alimentare procesate.

Cum se prepara un smoothie verde?

In primul rand avem nevoie de un blender. La inceput este recomandat sa amestecam fructele impreuna cu legume si alte verdeturi in proportie de 50/50% sau chiar 40/60% pentru a avea un gust mai dulce si mai placut. Ulterior, puteti sa mariti raportul verdeturilor si legumelor in detrimentul fructelor. Verdeturile folosite pot fi alese dintr-o lista lunga cum ar fi: spanac, varza, patrunjel, coriandru, castraveti, sau iarba de grau, toate acestea fiind usor de amestecat.

Legumele cu frunze verzi contin fibre insolubile, asa cum sunt cele folosite pentru a face hartia si panza. Desi aceste fibre sunt bune pentru sistemul nostru gastro-intestinal, ele nu pot fi bine amestecate in apa cu un blender. De aceea este recomandat sa folosim si fructe, deoarece cele mai multe dintre ele contin fibre solubile. Acestea creeaza un amestec cremos, omogen, fara separare de particule, oferind un gust mai dulce pentru cei obisnuiti cu o dieta obisnuita. Fructele care contin fibre solubile sunt, printre altele: banane, pere, kiwi, fructe de padure de toate tipurile. Merele nu au fibre solubile, dar puteti adauga suc natural de mere pentru gust si pentru indulcirea amestecului.

Retete de smoothie sunt multe. Insa trebuie sa nu uitati sa adaugati si apa sau un suc natural neindulcit, astfel incat amestecul sa capate o consistenta lichida si sa fie usor de baut.

Sursa: naturalnews.com

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim! :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>