24Aug

Somn linistit: cum putem sa ne bucuram de el?

Postat la 05:32:50 de ioana in:

somn linistitPotrivit Harvard Women’s Health Watch, noptile nedormite pot avea urmari neplacute precum: cresterea in greutate, valori mari ale tensiunii arteriale si o slabire a sistemului imunitar! In schimb, pastrarea obiceiurilor pentru un somn linistit ajuta la cresterea capacitatii de a invata, la imbunatatirea memoriei, mentine greutatea corporala sub control, pastreaza o atitudine optimista, ajuta la mentinerea sanatatii cardiovasculare, lupta impotriva bolilor si duce la evitarea accidentelor cauzate de somnolenta.

Va luptati cu obtinerea unui somn linistit? Urmatoarele sfaturi va pot ajuta:

  • Duceti-va la culcare la aceeasi ora in fiecare noapte. Este unul dintre cele mai bune moduri de a va asigura ca dormiti suficient, in scopul de a crea o rutina cu care voi si corpul vostru sa se obisnuiasca.  Cercetatorii sustin ca perioada normala de somn depinde de fiecare  individ in parte si de varsta acestuia. In concluzie, alegeti o ora de culcare care sa va ofere intre sapte si opt ore de somn si asta inseamna ca sunteti pe drumul cel bun.
  • Treziti-va la aceeasi ora in fiecare dimineata. Trezirea la aceeasi ora in fiecare zi nu numai ca va ajuta sa nu dormiti prea mult, ci chiar permite organismului sa isi intre in ritm. O multime de studii au aratat ca o rutina de lunga durata, precum si un somn linistit, au legatura directa cu longevitatea.
  • Trageti un pui de somn daca va schimbati programul. Turismul, termenele pe care trebuie sa le respectati la locul de munca, grijile si tot felul de intreruperi ale rutinei zilnice pot deregla programul vostru de somn. Decat sa incercati sa recuperati orele de somn pierdute, mai bine trageti un pui de somn la pranz, atunci cand puteti. In caz contrar, veti iesi din rutina cu care v-ati obisnuit.
  • Nu beti cofeina seara. Bautura care va trezeste dimineata este, de asemenea, una care va tine treaz noaptea, daca o beti prea tarziu. Verificati-va limitele si evitati cafeina prea aproape de ora de culcare. La urma urmei, ultimul lucru pe care doriti sa il faceti este sa va bagati in pat si sa va holbati la pereti in timp ce inima voastra alearga datorita unui espresso baut dupa cina.
  • Evitati tehnologia in dormitorul vostru. Televizorul, smartphone-ul sau computerul sunt obiecte care mentin in mintea noastra un zumzet si nu ne relaxeaza. Pentru a va calma, este bine sa nu aveti in apropiere nimic care sa va distraga atentia de la somn, astfel incat sa nu fiti tentat sa vedeti stirile sau sa mai trimiteti un email. De fapt, dormitorul trebuie sa includa numai elementele care sa conduca la un smon linistit.
  • Creeati intuneric in camera. Corpul vostru este conceput pentru a lua indicii de somn de la intuneric. Si atunci de ce sa nu-l ajutati facand intuneric in dormitor? Folositi perdele groase sau colorate, acoperiti sau ascundeti ceasul si ajutati-va creierul sa se relaxeze si sa aveti astfel parte de un somn linistit.
  • Folositi un zgomot de fond, daca este necesar. Unele zgomote sunt calmante, cum ar fi sunetul de ocean sau suieratul vantului. Iar daca sunteti departe de mare sau va aflati chiar in mijlocul unui oras, exista o multime de variante de muzica ambientala sau de zgomote ambientale care va vin in ajutor.
  • Mancati mai devreme seara. Mesele bogate consumate chiar inainte de culcare obliga organismul sa digere mai mult decat in timpul zilei. In special mesele bogate in mancaruri picante sunt cele care pot provoca disconfort. Mancati usor si cat mai devreme si astfel veti fi siguri ca veti avea parte de un somn linistit.
  • Evitati alcoolul inainte de culcare. Sigur, alcoolul poate produce somnolenta si chiar va poate ajuta sa adormiti. Dar tot alcoolul va face sa va treziti in mijlocul noptii, diminuand calitatea somnului.
  • Asigurati-va ca patul este confortabil. Merita sa faceti o investitie inteligenta, cumparand o saltea de calitate si o lenjerie de pat buna. Da, aceste articole sunt scumpe, dar considerati-le o cheltuiala care poate preveni altele medicale. O saltea buna si perne confortabile contribuie la asigurarea unui somn linistit de care aveti nevoie.

Va uram sa aveti parte intotdeauna de un somn linistit! :)

Surse: care2.com

Nu uitati sa dati LIKE pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu ultimele noutati, promotii, concursuri, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!  :)


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>