31Jan

Spanac, somon si migdale – 3 dintre cele mai sanatoase alimente

Postat la 08:24:54 de georgiana in:

61df87ea01531e06acdc67ee25836cd3Exista multe alimente sanatoase, noi am ales sa vorbim astazi doar despre trei dintre acestea:spanac, migdale si somon. Haideti sa vedem ce beneficii are fiecare :)

1. Spanac

S-a scris mult despre el, am scris si noi la un moment dat, dar simtim nevoia sa revenim cu cateva informatii. Este unul dintre cele mai bogate alimente fiind si foarte usor de gasit, la un pret rezonabil. Poti sa-l gasesti in formula naturala sau congelat, poti sa-l congelezi chiar  tu,etc.

Beneficii

Spanacul ajuta organismul sa gaseasca sursele de energie de care are nevoie, fara ca tu sa apelezi la o cantiate uriasa de calorii. Si cand alegi alimente bogate in antioxidanti, cum este cazul spanacului, iti faci o favoare imensa in ceea ce priveste lupta impotriva radicalilor liberi. Si sa nu uitam si de beneficiile pe care le are pentru curele de slabire tocmai pentru ca ofera energie, dar fara sa adauge kilograme.

Vitamine: vitamina A (o portie de spanac are mai mult de jumatate din necesarul zilnic), Vitamina K (aprope dublu cat ai nevoie intr-o zi), Acid folic.

2. Somon

Probabil va intrebati ce face acest peste ca sa fie atat de special, fata de celelalte sortimente. Este vorba despre continutul de omega-3  si despre cantiatatea mare de proteina. In plus, are un gust foarte placut, diferit. In orice caz, somonul uscat, pe care il gasim in supermarketuri, nu are aceleasi calitati nutritionale pe care le are cel proaspat.

Beneficii

Pentru cei care se antreneaza din greu, somonul asigura suportul tesutului muscular datorita cantiatii mari de proteina pe care o are. Acizii grasi omega-3 asigura, de asemenea, buna circulatie a sangelui la inima. Somonul sprijina regenerarea pielii si a parului si ajuta memoria.

Vitamine pentru 100 g somon: vitamin A (9% din necesarul zilnic), vitamina B1 (13 %), proteine(20g), niacina (42% din necesarul zilnic).

3. Migdale

Sunt foarte bune atunci cand avem nevoie sa rontaim ceva, fie ca ne relaxam uitandu-ne la un film sau pur si simplu cand avem nevoie de o gustare intre mese. Asigurati-va ca le alegeti pe cele mai bune, adica cele naturale, raw, si nu pe cele foarte coapte si cu multa sare pentru ca veti consuma mult mai multe.

Beneficii

Migdalele sunt deseori mentionate de catre instructorii de fitness pentru ca „hranesc muschii”. Dar pe langa asta, migdalele ajuta si la prevenirea atacurilor de inima, reducerea colesterolului si la intarirea articulatiilor.

Vitamine pentru 100g: Fier (20% din necesarul zilnic, pentru cei care au deficit de fier), proteine (21 g), vitamina B2 (5 % din necesarul zilnic).


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>