10May

Topul primelor 10 surse de vitamina C si beneficiile acesteia

Postat la 04:30:38 de ioana in:

fructeVitamina C ajuta organismul sa mentina tesuturile sanatoase, intareste stemul imunitar si ajuta la absorbtia fierului. Vitamina C este considerata un aliat puternic in cazul in care apar primele semne ale unei raceli. Doza zilnica recomandata de vitamina C, este 90 mg pentru barbati si 75 mg pentru femei. Cel mai bine ar fi sa iei vitamina C direct din natura, din fructe si legume proaspete.

Cred ca o sa fii surprins cand vei constata ca in clasamentul pe care o sa ti-l prezint, portocala nu va ocupa locul intai! :)

Primele zece fructe si legume bogate in vitamina C

Guava

Guava este un fruct ce prezinta un continut bogat de vitamina C ce stimuleaza la randul sau sinteza colagenului. O jumatate de cana de fruct, contine 188 mg de vitamina C si 56 calorii. Conform specialistilor nutritionisti din Marea Britanie, sucul unui singur fruct ofera de cinci ori mai multa vitamina C decat doza minima recomandata. Acest fruct are o influenta pozitiva asupra functionarii normale a inimii, iar unele studii arata ca, in cazul persoanelor ce consuma in mod constant acest fruct, riscul imbolnavirii de cancer este mult mai scazut.

Ardei gras rosu

Probabil ca atunci cand te gandesti la vitamina C, instantaneu faci legatura cu citricele! Insa ardeiul rosu dulce, ofera o doza solida de vitamina C. O cana si jumatate de ardei rosu dulce, contine 142 mg de vitamina C si 20 de calorii. Foloseste ardei rosu dulce intotdeauna in salate de cruditati si vei obtine un gust minunat!

Kiwi

Kiwifructul este bogat de asemenea in vitamina C. Stiai ca un kiwi are mai multa vitamina C decat o portocala? Aceasta este concluzia la care au ajuns cercetatorii americani, care ne sfatuiesc sa apelam la kiwi, alaturi de portocale si lamai, atunci cand ne pandeste o raceala rebela. Un kiwi mediu contine 70 mg de vitamina C si 46 calorii. Cei care au imunitatea scazuta, cei care sufera de anemii pot manca unul-doua kiwi pe zi. In cazul anemiilor, cantitatea mare de vitamina C din aceste fructe favorizeaza asimilarea fierului din celelalte produse alimentare. In afara de vitamina C, kiwi ne furnizeaza o cantitate apreciabila de vitamina E –3mg/100 g fruct. Fructul se consuma crud, la micul dejun, sau in salate de fructe.

Portocala

Cine nu isi doreste sa savureze o portocala dulce si zemoasa dimineata, cand are nevoie de un impuls de vitamina C?  O portocala medie contine 70 mg de vitamina C si 62 calorii. Daca insa preferi sucul de portocale proaspat stors e bine sa stii ca  3/4  dintr-o ceasca cu suc de portocale, contin 61-93 mg de vitamina C si 79 – 84 calorii.

Ardei gras verde

Ardeiul gras verde are de doua ori mai multa vitamina C decat citricele, iar ardeiul rosu iute contine cu 330% mai multa vitamina C decat o portocala. Ardeiul mai contine folati si potasiu, vitamina B6, A si E. Ardeiul verde este o sursa buna de fibre alimentare, vitamina A, C, K, B6, potasiu, magneziu, tiamina, niacina si acid folic. O jumatate de cana cu ardei gras verde iti poate oferi 60 mg de vitamina C cu doar numai 15 calorii. Daca il folosesti in diverse mancaruri cu legume, aceeasi cantitate de ardei gras iti furnizeaza 51 mg de vitamina C. Ardeiul gras verde reduce riscul aparitiilor bolilor cardiovasculare datorita vitaminei B6 si acidului folic, care ajuta la mentinerea sanatoasa a vaselor de sange. La fel ca rosiile, ardeiul gras are avantajul de a reduce sansele aparitiei cancerului, mai ales a celui cervical sau pancreatic. De asemenea, este recomandata utilizarea ardeiului gras verde in cazul fumatorilor, datorita continutului de vitamina A. Cu ajutorul ardeilor grasi verzi poate fi combatuta si poliartrita datorita continutului bogat in vitamina C. In combinatie cu sucul de morcovi, sucul de ardei este benefic persoanelor care prezinta crampe sau colici intestinali.

Suc de grapefruit

Sucul de grapefruit iti poate oferi aproape aceeasi cantitate de vitamina C ca ardeiul gras verde: 3/4 de ceasca cu suc, contin aproximativ 50-70 mg de vitamina C si 71 – 86 calorii. Studiile arata ca un consum zilnic de 2-4 pahare de suc de grapefruit reduce riscul aparitiei pietrelor la rinichi si constituie un pas important spre detoxifierea ficatului.

Cocktail de suc de legume

Sucul de legume iti ofera o multime de elemente nutritive, inclusiv o cantitate mare de vitamina C. Daca sucul contine si rosii, vei avea parte si de o doza sanatoasa de licopen, un fitonutrient care lupta impotriva bolilor. Veti obtine 50 mg de vitamina C si 34 de calorii in 3/4 de cana de suc de legume.

capsuniCapsuni

Capsunile sunt pline de fibre si antioxidanti, inclusiv vitamina C. O jumatate de cana de capsuni contine 49 mg de vitamina C si 27 calorii. Capsunile asigura buna functionare a sistemului nervos, intaresc oasele si dintii, cresc imunitatea organismului, au efect antibacterian si protejeaza inima si vasele. Totodata, capsunile au proprietati antitumorale (reduc riscul aparitiei cancerului gastro-intestinal), diuretice (scad tensiunea arteriala, favorizeaza eliminarea acidului uric, a toxinelor si a excesului de colesterol) si antiinflamatoare. Ofera protectie impotriva degenerescentei maculare, tonifica si vitaminizeaza organismul, fiind benefice in anemii, astenie si insomnii. De altfel, capsunile stimuleaza vezica biliara si contin putine zaharuri, dar si vitamina E, care este hipoglicemianta. Pot fi consumate si de persoanele care au diabet, dar in cantitati mici. Capsunile sunt excelente in curele de slabire, deoarece au in compozitie apa, in proportie de 90% si au putine calorii, inducand senzatia de satietate. Nu uita sa te bucuri de gustul si parfumul minunat al capsunilor cand va incepe sezonul lor!

Varza de Bruxelles

Aceasta leguma nu poate fi alegerea cea mai prietenoasa, dar este o leguma hranitoare. Astfel, 100 de grame de varza de Bruxelles asigura 175% din necesarul zilnic de vitamina K si 103% din necesarul de vitamina C al organismului uman. Asa cum se stie, persoanele care au un nivel ridicat al vitaminei C in organism sunt mai bine protejate, impotriva atacurilor de inima. In afara de aceste doua vitamine, fibrele, acidul folic, vitamina A, manganul, potasiul, fierul, fosforul, proteinele, cuprul sau calciul sunt si ele prezente in cantitati suficiente pentru a face din micuta varza de Bruxelles un aliat puternic. Incearca diverse retete cu varza de Bruxelles si ai sa te bucuri de gustul si beneficiile ei.

Pepene galben

Cine nu ar savura o felie de pepene galben dulce, parfumat si zemos? Hmm, ce pofta mi s-a facut! Pepenele galben contine o cantitate serioasa de acid folic, care imbunatateste sistemul imunitar. Amelioreaza bolile de stomac si imbunatateste dispozitia psihica. Ajuta la regenerarea tesuturilor, detoxifierea organismului, lupta impotriva constipatiei, gutei si reumatismului. De asemenea, persoanele care consuma in mod regulat pepene galben sunt cu 50% mai putin expuse riscului de a avea un deficit de secretie tiroidiana. Pulpa pepenelui galben regleaza glandele sexuale si hipofiza. Ca sa profiti din plin de gustul minunat al acestui fruct, savureaza un sfert de pepene galben mediu care are 47 mg de vitamina C si 51 calorii.

Tu ce fructe sau legume preferi sa consumi pentru a-ti asigura doza zilnica de vitamine?

Nu uita sa dai LIKE si pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu noutati, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!

Asteptam parerile tale!


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>