25May

Topul principalelor surse naturale de vitamina D din alimentatia noastra

Postat la 04:35:44 de ioana in:

vitamina DCele mai bune surse de vitamina D sunt alimentele si lumina soarelui. Majoritatea oamenilor (inclusiv cei diagnosticati de multe ori gresit cu deficit de vitamina D) nu au nevoie de suplimente – cel mai bine fiind sa incerci aceste alimente bogate in vitamina D in unele dintre retetele tale preferate.

Beneficiile vitaminei D

Este suficient nivelul de vitamina D din organismul nostru? Multi oameni sunt ingrijorati de posibilitatea unui deficit de vitamina D. Spre deosebire de alte substante nutritive, vitamina D nu este intr-adevar o vitamina: ea este un hormon, produs de catre corpul uman in timp ce acesta este expus la lumina soarelui. Fie ca ii spunem vitamina, fie ca ii spunem hormon, ea are un rol important in mentinerea rezistentei osoase (rolul sau in lupta impotriva altor boli ne fiind dovedit). Daca mananci o dieta variata si beneficiezi de soare (aproximativ 20 de minute pe zi, nefiltrat prin protectie solara), atunci mai mult ca sigur ca vei avea nivelul indicat de vitamina D in organism. Chiar daca nu achizitionezi suficienta vitamina D de la lumina soarelui, nu ai nevoie de un supliment de vitamine, ci de o dieta bogata in alimente ce contin vitamina D (aproximativ 600 UI de vitamina D pe zi). In lista de mai jos vei gasi mai multe detalii privind aceste alimente. :)

Somonul

Somonul are de departe cea mai mare canitate de vitamina D din orice aliment (somonul salbatic mai mult decat somonul de crescatorie, care, din pacate, este mai ieftin si mai usor de gasit). O jumatate de file de somon are mai mult de 1.400 de UI de vitamina D - de doua ori mai mai mult decat au nevoie majoritatea oamenilor intr-o zi.

Tonul

O portie de ton are o doza sanatoasa de vitamina D reprezentand mai mult de o treime de o doza zilnica. Tonul conservat in ulei are cea mai mare cantitate de vitamina D (tonul in apa are aproximativ un sfert din doza zilnica, in timp ce tonul alb are aproximativ o zecime). Si in conservele de sardine gasim o multime de vitamina D - aproximativ un sfert din doza zilnica (impreuna cu o doza sanatoasa de calciu), in timp ce heringul murat contine o sesime din doza de zi cu zi.

Laptele

Laptele contine aproximativ o cincime din necesarul zilnic de vitamina D (laptele integral mai mult decat cel degresat).

Cereale

Cerealele ofera o masa mai echilibrata decat un supliment de vitamina D. Cantitatea de vitamina D in sectorul cerealelor variaza foarte mult de la marca si tip, asa ca cititi cu atentie eticheta de pe ambalaj. Nivelul de vitamina D din cereale variaza de la 34 UI (aproximativ o optime din doza zilnica) in fulgii de porumb pana la 104 UI (aproximativ o sesime din doza zilnica) in tarate.

Carnea de porc

100 de grame de carne de porc pot oferi circa 88 UI de vitamina D - aproape o septime din doza zilnica. Cele mai multe pot fi gasite in coaste, cantitatea de vitamina D din carne de porc variind foarte mult in functie de pregatire. Nu vei gasi niciodata vitamina D intr-o felie de sunca. :)

Ouale

Doua oua mari au aproximativ o zecime din doza zilnica de vitamina D. Ouale de la gainile de curte sunt adesea mai gustoase si hranitoare decat cele de crescatorie.

Ciupercile

Ciupercile pot avea o cantitate semnificativa de vitamina D, dar cantitatea variaza in functie de tipul de ciuperci. Ciupercile shiitake au 45 UI – aproximativ o treisprezecime din doza zilnica de vitamina D, in timp ce ciupercile albe au doar 5 UI.

Ficat de vita

O portie de 100 de grame de ficat de vita are mai mult de 42 UI de vitamina D – aproximativ o paisprezecime din doza zilnica necesara pentru cineva care nu se expune la soare. Carne de vita este, de asemenea, una dintre cele mai bune surse de vitamina B 12, in timp ce organele sunt surse de fier.

Branza ricotta

Branza Ricotta iese in evidenta printre branzeturi datorita continutului ridicat de vitamina D. Cu 25 UI de vitamina D, ar fi nevoie de inca aproximativ 24 de portii pentru a obtine doza zilnica numai din branza ricotta (ceea ce nu se recomanda). Branza ricotta are de cinci ori mai multa vitamina D decat alte branzeturi.

Care sunt sursele tale preferate de vitamina D? :)

Nu uita sa dai LIKE si pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu noutati, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!

Asteptam parerile tale pe websiteul Valea Mare!


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>