06May

Tratamente pentru migrene – solutii pentru acasa

Postat la 08:06:28 de georgiana in:

migraine-headacheCopii, stres la munca, oameni furiosi, oameni tristi, trafic obositor – toate iti provoaca dureri de cap. Migrenele apar in general datorita unor tensiuni acumulate de-a lungul zilei, dar uneori cauzele pot fi regasite in alimentatia necorespunzatoare sau obiceiuri nesanatoase.

Tratamente pentru migrene – relaxarea si eliberarea durerii

Unul dintre cele mai cunoscute tratamente pentru migrene este relaxarea. Cateva minute in care sa stai linistit  intr-un loc unde nu exista zgomot te pot ajuta sa treci peste durere. Se numeste relaxare progresiva si urmareste incordarea si eliberarea unei anumite grupe de muschi. Tot ce trebuie sa faci este sa strangi puternic zona fruntii, apoi sa o eliberezi si sa repeti miscarea. Iata si alte miscari:

  1. Inchide ochii strans, apoi deschide-i usor.
  2. Zambeste larg, apoi estompeaza-l.
  3. Inclesteaza maxilarul, apoi elibereaza.
  4. Apasa cu limba pe cerul gurii si apoi relaxeaza.
  5. Adu umerii cat mai aproape de urechi si apoi lasa-i sa cada.
  6. Sprijina-te cu capul de spatarul scaunului, apoi relaxeaza-te.

Ce alte tratamente pentru migrene mai poti incerca:

Foloseste o compresa rece. Un prosop inmuiat in apa sau gheata invelita si asezata pe zona dureroasa poate duce la eliminarea migrenelor. La farmacii pot fi gasite geluri speciale care au acelasi efect „racoros”.

Caldura. Daca gheata nu este tocmai cea mai buna solutie pentru tine, atunci incearca sa folosesti caldura – un prosop incalzit, pe care sa il tii aproximativ o ora pe zona dureroasa.

De asemenea, evita razele soarelui. Cauta spatii mai intunecate atunci cand incerci sa te relaxezi. Expertii spun ca lumina eliberata de computere este una dintre principalele cauze ale migrenelor de zi cu zi.

Renunta la fumat! Fumatul aduce cu sine una dintre cele mai periculoase dureri de cap – „migrena in grup”, adica dureri puternice care dureaza pana la 20 de minute si care vin ca niste intepaturi in zona fruntii.

Si cafeaua poate crea o tensiune musculara care duce la aparitia starii de anxietate. Prea multa cafea duce la insomnie, deci la aparitia migrenelor. Incearca sa mentii consumul de cafea la o limita normala, adica o singura cana de cafea pe zi.

Si nu in ultimul rand, fa miscare! Exercitiile regulate duc la eliberarea tensiunii si cresc nivelul de endorfina (substanta care duce la eliberarea durerii).


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>