15Mar

Uleiul de masline si legumele cu frunze verzi

Postat la 05:20:03 de ioana in:

legume cu frunze verziCercetatorii italieni au efectuat un studiu, privind relatia dintre alimentatie si bolile de inima la femei. In urma acestui studiu, au  observat ca pentru acele femei care consuma cat mai multe legume cu frunze verzi, riscul imbolnavirii de inima scade cu 46%. De asemenea, au aratat ca si consumul zilnic de ulei de masline, are efect benefic asupra inimii, reducand considerabil riscul imbolnavirii. Studiul a fost efectuat pe un esantion de 30.000 de femei, pe o perioada de aproximativ cinci ani, in trei regiuni diferite din Italia. Au fost efectuate inregistrari clinice privind infarctul miocardic si revascularizarea coronariana. In cadrul studiului efectuat, s-a tinut cont si de alti factori, cum ar fi: tipul organismului, fumatul, educatia, consumul de alcool, menopauza si hipertensiunea arteriala.

In perioada efectuarii studiului, s-a observat ca in randul femeilor care au consumat zilnic aproximativ doua portii de legume crude, cum ar fi spanacul sau andivele, procentul de imbolnavire a inimii a scazut cu  46%, fata de femeile care au consumat intr-o saptamana, mai putin de doua portii din aceleasi legume. De asemenea, femeile care au consumat zilnic o lingura de ulei de masline extravirgin, au redus riscul bolilor de inima cu 44%, fata de femeile care nu au consumat zilnic ulei de masline.

Legumele cu frunze verzi, contin acid folic, antioxidanti si potasiu. Acidul folic reduce nivelul crescut al homocisteinei care constituie factor de risc pentru afectiunile cardiovascular, antioxidantii protejeaza celulele de radicalii liberi si potasiul ajuta la scaderea tensiunii arteriale ridicata.

ulei de maslineMai multe despre uleiul de masline si beneficiile lui

Uleiul de masline extravirgin, este indicat pentru obezitate, hipertensiune arteriala, boli care afecteaza grav inima. Studii facute recent au furnizat dovezi clare ca dieta mediteraneana, care include ulei de masline, nu numai ca este sanatoasa, ci consumul de ulei de masline chiar ajuta la scaderea nivelului colesterolului. Uleiul de masline contine antioxidanti care descurajeaza bolile cronice, inclusiv canceru

Din punct de vedere nutritional, toate tipurile de uleiuri de masline sunt aproape la fel, continand in medie 80% grasimi mononesaturate, 14% saturate si 9% polinesaturate.

Uleiul de masline este bogat in vitamine: A, B1, B2, C, D, E si K, dar si in fier. Este adevarat, uleiul de masline ajuta sistemul digestiv, dar nu te mentine neaparat slab; contine la fel de multe calorii ca oricare alt ulei (9 cal/g). Insa acesta actioneaza ca un laxativ bland, fiind benefic pentru intestine si luptand impotriva gastritei si ulcerului. Este, de asemenea un foarte bun tonic, de aceea este recomandat si persoanelor cu afectiuni cardiace.

Uleiul de masline a fost privit ca “ulei al frumusetii”. Celulele corpului incorporeaza acizii grasi din ulei, facand arterele mai suple si pielea mai stralucitoare. Cantitatea de acid oleic din uleiul de masline este aproape aceeasi cu cea din laptele de mama si din acest motiv este cel mai bun supliment nutritiv pentru copiii mici.

Baut inainte de masa, uleiul de masline protejeaza stomacul impotriva ulcerelor. Daca este luata o lingura sau doua in combinatie cu zeama de lamaie sau cafea, previne constiparea fara a irita tractul intestinal. Este de asemenea eficient in tratarea infectiilor tractului urinar si problemelor vezicii biliare. Este remediul perfect pentru copiii care sufera de gastrita, accelereaza dezvoltarea creierului si intareste oasele. Dizolva cheagurile din vasele capilare; s-a descoperit ca incetineste gradul de absortie al grasimilor comestibile, si in mod consecvent incetineste procesele de imbatranire.

Din moment ce extractia uleiului de masline se face prin metode blande, substantele pe care le contine sunt pastrate in stare naturala, facand uleiul de masline foarte stabil chiar si la prajeli. Deci, contrar a ceea ce se crede, uleiul de masline se deterioreaza intr-un grad foarte scazut in timpul prajitului, spre deosebire de alte uleiuri.

Datorita structurii sale chimice, uleiul de masline are proprietati organoleptice remarcabile, si de aceea este uleiul cel mai indicat pentru consum. Este foarte bine tolerat de stomac. De fapt, functia sa de protectie are efecte benefice impotriva gastritei si ulcerului. Este colagog, activand secretia hormonilor pancreatici si a bilei intr-un mod natural spre deosebire de medicamente. Reduce in mod consecvent colesterolul. Prin faptul ca favorizeaza digestia ajuta la absortia elementelor nutritive, in special vitaminelor si sarurilor minerale. Oasele au nevoie de o mare cantitate de acid oleic si ce sursa e mai potrivita decat uleiul de masline? Favorizand mineralizarea oaselor, este excelent pentru copiii mici, pentru varstnici care au probleme cu decalcifierea oaselor. De asemenea are efecte favorabile asupra creierului si dezvoltarii sistemului nervos si asupra organismului in perioada de crestere. Formeaza un scut de protectie pentru organism care il apara de infectii si care ajuta la regenerarea tesuturilor, atat la nivel intern cat si extern.

Uleiul de masline este un leac universal, potrivit tuturor varstelor.

Nu uita sa dai ¨like¨ si pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu noutati, retete si sfaturi direct din natura: http://www.facebook.com/valeamare. Multumim! 

Asteptam cu interes parerile si comentariile voastre! 

dieta sanatoasa, ne ajuta sa avem o inima sanatoasa si o viata lunga! Citeste mai multe si despre sucul de mere si beneficiile lui!
Sursa: mnn.com

Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Responses to Uleiul de masline si legumele cu frunze verzi

  1. Alexandra says:

    Eu consum numai ulei de masline, atat in salate, cat si pentru gatit.

  2. Dan says:

    da, uleiul de masline e foarte sanatos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>