18Jul

Vedetele unei luni de vara torida: piersici! Sa ne bucuram din plin de aceste fructe! :)

Postat la 04:11:17 de ioana in:

piersiciDin seria fructelor de care ar trebui sa ne bucuram si sa profitam din plin vara, noile vedete ale sezonului sunt piersicile! :)

Sarace in calorii, poti consuma piersici la discret, chiar daca tii la silueta sau doresti sa slabesti. Sunt energizante, hidrateaza excelent (87% din continut este apa), stimuleaza apetitul si secretia sucurilor gastrice si au proprietati diuretice si  laxative. Daca vrei sa-ti reglezi activitatea ficatului si a intestinelor, mananca 3-4 piersici dimineata la micul dejun, cateva zile la rand. Fibrele continute de aceste fructe sunt foarte bine tolerate de sistemul digestiv, de aceea sunt recomandate chiar si copiilor de varsta foarte mica.

Gratie substantelor pe care le contin, au darul de a proteja celula nervoasa si de a mentine echilibrul sistemului nervos, fiind recomandate in nevroze. :) Consumate cu coaja, piersicile pot acoperi aproape trei sferturi din necesarul zilnic de vitamina C. Pe langa aceasta, in piersici poti gasi cantitati deloc neglijabile de provitamina A, vitaminele B3, B5, E, fier, magneziu, fosfor, zinc, iod, potasiu si seleniu.

Mai  multe despre piersici si beneficiile lor!

Poti sa consumi piersici si sub forma de suc, deoarece sucul pastreaza toate calitatile fructului, inclusiv proprietatile sale laxative. Pentru a obtine un efect mai eficient si mai rapid bea suc de piersici chiar inainte de masa.

Cercetarile biochimistilor au aratat ca in pulpa de piersici exista numeroase substante care pot regenera tesutul pielii, fructul fiind folosit in cure atat pentru intretinerea sanatatii glandulare, cat si pentru prevenirea si eliminarea ridarii. Substantele active din piersici nu actioneaza direct asupra tenului, ci asupra secretiei unor hormoni ai creierului de tip serotonine, care cresc eficienta controlului nervos asupra proceselor care se petrec la nivelul pielii. Cercetatorii estimeaza ca un consum zilnic de 300-350 g pulpa de piersici, timp de 45 de zile, poate scadea viteza proceselor de ridare cu 55-65%. Cura antirid este insa eficienta numai in anumite conditii de respectare a unor aspecte ale dietei si de atitudine comportamentala, in functie de varsta. :)

Toti avem perioade in care ne simtim fara vlaga si suntem obositi fara a avea un motiv cert, dar si in acele zile trebuie sa dam randament maxim la servici, acasa si la scoala. Pentru a nu abuza de cafea sau bauturi energizante, care te invioreaza pe moment, dar in timp pot avea efecte negative asupra organismului, iti recomandam sa faci cure cu piersici.

De asemenea, datorita continutului de vitamina A, piersicile ajuta organismul sa lupte impotriva formarii celulelor maligne in organe si glande cu tesut epitelial. Sunt recomandate si persoanelor care sufera de guta sau reumatism.

Piersici in cosmetica…

Puteti folosi piersici si in cosmetica daca aveti ten normal sau uscat. Crema de piersici se prepara astfel: se amesteca bine trei linguri de suc de piersici cu trei linguri de smantana proaspata si o jumatate de lingurita de suc de lamaie. Crema se aplica pe fata, se lasa cinci minute si apoi se clateste cu apa.

Atentie la alergii! Piersicile pot produce reactii alergice persoanelor predispuse la astfel de manifestari. Asa ca daca stiti ca aveti probleme, evitati consumul lor!

Nu uita sa dai LIKE si pe pagina de Facebook a Valea Mare pentru a fi la curent cu noutati, retete si sfaturi direct din natura. Multumim!

Asteptam parerile voastre!


Da de stire pe: | Altele | Email: | Utile:

Articole similare despre: , , , , , , , , , , ,

One Response to Vedetele unei luni de vara torida: piersici! Sa ne bucuram din plin de aceste fructe! :)

  1. Pingback: Piersica si continutul ei benefic de vitamine si mineraleValea Mare | Direct din natura: savoare autentica pentru stilul tau de viata

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>